وحیدی در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد

راهکارهای مجلس برای حل موضوع تعارض منافع در آموزش و پرورش

تهران (پانا) - عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره راهکارهای حل موضوع تعارض منافع در وزارت آموزش و پرورش پرداخت. 

کد مطلب: ۱۲۶۰۳۵۴
لینک کوتاه کپی شد
راهکارهای مجلس برای حل موضوع تعارض منافع در آموزش و پرورش

محمد وحیدی در گفت‌وگو با پانا درباره راهکار حل موضوع تعارض منافع در وزارت آموزش و پرورش گفت: «از سالی که در مجلس حضور پیدا کرده ایم تقاضای جدی ما ورود کردن به بحث تعارض منافع آموزش و پرورش بود.»

وحیدی در ادامه اظهار کرد: «یکی از جدی ترین تعارض منافع‌ها در وزارت آموزش و پرورش صدور مجوز برای مدارس غیر دولتی است. افرادی که در ساختار اداری آموزش و پرورش هستند نباید حق صدور مجوز برای خود و یا اطرافیان خود داشته باشند.»

وی توضیح داد افرادی که در سیستم اداری آموزش و پرورش هستند نباید اجازه صدور مجوز در مراکز آموزش عالی آزاد و یا هر نوع از این مسائل را داشته باشند. بخشی از این اقدامات برای جلوگیری از این اتفاقات انجام شده است.

گفتنی است روح الله متفکر آزاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز در این رابطه و درباره توجه به تصویب و اجرای قانون تعارض منافع در آموزش و پرورش بیان کرد: «مجلس به طور جدی نسبت به این موضوع حساسیت دارد و آن را جز طرح‌های خوب و تاثیر گذاری می‌داند که باید بر روی آن تمرکز شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار