پیش‌بینی بارش برف در اردبیل

اردبیل(پانا) - مدیرکل هواشناسی اردبیل اعلام کرد برای آخر هفته و روز پنجشنبه بارش برف در تمام نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۵۰۴۵۴
لینک کوتاه کپی شد
پیش‌بینی بارش برف در اردبیل

به گزارش اداره کل هواشناسی استان اردبیل، سیاوش محمدی، مدیرکل هواشناسی اردبیل اظهار کرد: از امروز تا اواخر وقت چهارشنبه هفته جاری جوی بدون بارش در سطح استان پیش بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: طی این مدت وزش باد بویژه در مناطق مرکزی گاهی با سرعت تند و کولاک برف در جاده‌های مواصلاتی و گردنه‌ها پدیده‌های غالب خواهند بود.

مدیرکل هواشناسی استان ادامه داد: در عصر روز چهارشنبه به دلیل نفوذ سامانه ناپایدار بر سرعت وزش باد افزوده می‌شود.

محمدی گفت: از اواخر وقت چهارشنبه با فعالیت سامانه ناپایدار شاهد ابرناکی، کاهش نسبی دما و بارش برف و باران خواهیم بود.

وی با بیان اینکه مردم اردبیل آخر هفته را با بارش سپری می‌کنند، تصریح کرد: بارش در روز پنجشنبه در تمامی مناطق استان انتظار می‌رود اما در مناطق شمالی به صورت باران و برف خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان افزود: مقدار بارش برای مناطق مختلف مرکزی و جنوبی استان به صورت میانگین بین ۳ تا ۶ سانتیمتر بوده و برای مناطق شمالی به خصوص مناطق منتهی به استان گیلان و کشور آذربایجان بین ۴ تا ۸ میلیمتر انتظار می‌رود.

محمدی گفت: با توجه به کاهش دما در روزهای اخیر و نفوذ سامانه بارشی در روز جمعه هفته جاری سرمای هوا تداوم خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: در روز جمعه از شدت ناپایداری‌ها کاسته شده و تنها در مناطقی از استان برف پراکنده خواهد بارید و در نهایت این سامانه عصر جمعه از سطح استان خارج می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار