جزئیات استفاده از سرویس مدارس؛ جابجایی دانش‌آموزان روستایی ایمن می‌شود

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان درباره جزئیات استفاده از سرویس مدارس در سال تحصیلی جاری توضیح داد.

کد مطلب: ۱۲۴۹۹۹۵
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات استفاده از سرویس مدارس؛ جابجایی دانش‌آموزان روستایی ایمن می‌شود

به گزارش تسنیم، نورعلی عباسپور مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان اظهار کرد: مدارس به سامانه‌های سرویس مدارس متصل هستند و هر مدرسه‌ای که نیاز داشته باشد می‌تواند از این طریق اقدام کند.

وی ادامه داد: در سامانه مذکور تعیین می‌شود که کدام شرکت‌ها طرف قرارداد برای سرویس مدرسه هستند و چه شرایطی را دارا هستند.

به گفته عباسپور، در شرایط کنونی که بازگشایی‌ها به تدریج جدی‌تر دنبال می‌شود نیاز به سرویس مدارس هم بیشتر شده است و مدرسه اعلام نیاز می‌کند و این موضوع در کلانشهرهای سراسر کشور که معمولا از وسایل حمل‌و‌نقل عمومی برای جابجایی استفاده می‌کنند، بیشتر مشهود است.

وی درباره روند رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در سرویس مداری، اظهار کرد: شرکت‌های خدمات‌دهنده به مدارس معرفی می‌شود و با توجه به درخواست خانواده‌ها به موازات عقد قرارداد مواردی مانند صلاحیت اخلاقی و حرفه‌ای رانندگان، داشتن کارت واکسن و رعایت تعداد سرنشینان در خودرو مورد توجه است.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان اضافه کرد: برای خودروهای تاکسی تعداد سرنشینان مجاز 3 نفر تاکسی و برای ون 7 نفر در نظر گرفته شده است که به طور مسلم روی این موارد نظارت داریم.

ساماندهی سرویس مدارس در مناطق روستایی

عباسپور درباره تردد ایمن دانش‌آموزان در مناطق روستایی و تمهیدات در نظر گرفته سده با توجه به احداث ناگوار رخ داده، اظهار کرد: در مناطق روستایی درخواست جلسه‌ای با وزارت کشور داشتیم که این جلسه متشکل از اعضای کارگروه ماده 19 بود و وزارت راه و شهرسازی تعهد کرد که برای مناطق روستایی امکانات لازم را تامین کند همچنین سازمان مدیریت و برنامه و بودجه هم اعتباراتی را هر ساله به مناطق صعب العبور اختصاص می‌دهند. در مورد سرویس مدارس استثنائی هم مستقل عمل می‌شود.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان اضافه کرد: در همه استان‌های کشور برای بازگشایی حضوری آیتم‌هایی مشخص شده است که مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و به طور مرتب تیم‌هایی در مدارس حضور پیدا می‌کنند.

عباسپور خاطرنشان کرد: روند نظارت بر عملکرد سرویس و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در آن هم از طریق انجمن اولیا و مربیان مدارس که شامل خانواده می‌شود و بهترین ناظر هستند، همچنین سامانه ارزیابی عملکرد نظارت می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار