مسعود ده نمکی : اخراجی ها سینما را شبانه روزی کرد

رادیو صبا در برنامه «همپای صبا» با مسعود ده نمکی درباره فیلم های سینمایی اخراجی گفتگو صمیمی داشت.

کد مطلب: ۱۲۴۹۳۱۶
لینک کوتاه کپی شد
مسعود ده نمکی : اخراجی ها سینما را شبانه روزی کرد

به گزارش روابط عمومی رادیو صبا برنامه »همپای صبا» هرروز با سفر به استانهای مختلف به کشور مخاطبان را با جاذبه های گردشگری، آداب و رسوم ،فرهنگ و مفاخر کشورمان آشنا می‌کند این برنامه در ایستگاه سینما میزبان مسعود ده نمکی کارگردان ،روزنامه نگار و نویسنده خوب کشورمان شد و با وی درباره فیلم های سینمایی اش گفتگوی صمیمی داشت.
مسعود ده نمکی متولد سال 1348 در اهر کارگردان، نویسنده و روزنامه نگار، میباشد، او با فیلم سینمایی اخراجی ها به شهرت فراوانی رسید.
این فیلم‌ها با بار طنز و خنده بالا، با استقبال گسترده مردم و فروش کم سابقه در تاریخ سینمای ایران دست یافت.
ده نمکی فارغ التحصیل علوم سیاسی از دانشگاه آزاد اسلامی است.
ده‌نمکی در این گفتگو درباره فیلم های سینمایی اخراجی ها گفت: هر کدام از این پروژه ها سختی های خودشان را داشتند در اخراجی های ۱ فضای فیلم جنگی بود و در فصل زمستان مجبور بودیم در شهرک سینمایی حاضر باشیم ولی در پشت صحنه آنقدر خوش میگذشت که سختی کار احساس نمی شد ، اخراجی های ۲ در فضای اردوگاه تصویر برداری شد و من با دست شکسته مجبور بودم سر صحنه حاضر شوم. در اخراجیهای 3 صحنه تظاهرات در خیابان های تهران و کنترل ۴۰ نفر بازیگر کار بسیار دشواری بود به طوری که بعد از آن من با خودم عهد بستم دیگر این صحنه های پر ازدحام را در فیلم‌هایم نداشته باشند ولی در معراجی ها دوباره تکرار شد.
ده‌نمکی در مقایسه فیلم های اخراجی های ۱ ۲ و ۳ توضیح داد، هر کدام از آنها بار معنایی ویژه خود و فضای متفاوتی را داشتند ولی اخراجی های ۱ برای من چیز دیگری بود زمانی که در سالن های سینما مردم را می دیدم که در پایان فیلم اشک می ریختند و سرود «ای ایران» را می خواندند بسیار لذت می بردم که این نشانه وحدت و غرور ملی ایرانی بود.
این فیلم در خاطرات مردم ماندگار شد سینماها در زمان اکران این فیلم‌ها به صورت شبانه روزی بودند واکنش مردم نسبت به بازیگران طوری بود که آنها را در نقش هایشان ماندگار کرد و هنوز نتوانسته اند از نقش هایشان خارج شوند به طوری که برخی از آنها را هنوز با شخصیت فیلم اخراجی ها شناخته می شوند.
وی در این باره افزود: وقتی کامبیز دیرباز که از فوتبال دوستان است ، برای دیدن بازیهای فوتبال به استادیوم آزادی می‌رفت همه تماشاچی ها بدون در نظر گرفتن قرمز و آبی با هم فریاد می زدند «ای ول ای وله ای ول »و این برای من به عنوان تهیه کننده این فیلم و بازیگران آن بسیار لذت بخش بود.
ده نمکی درباره ساخت فیلم اخراجی های 4 گفت: فکر و ایده هایی در ذهنم دارم ولی باید سن بازیگران را نیز در نظر گرفت و این قطعی نیست.
مجری برنامه درباره خصوصیات اخلاقی ده نمکی سرکار پرسید در جواب شنید کار سختی است با چندین هنرپیشه کار کردن ولی من یک اصل دارم اگر آرامش و نشاط در پشت صحنه حاکم نباشد این روی پرده سینما هم نمود می کند و در خروجی کار تاثیر گذار است پشت صحنه اخراجی ها انقدر جالب بود که بعد از آن یک فیلم مستند به اسم «اخراج اخراجی ها» از روی آن ساخته شد که مورد استقبال بینندگان نیز قرار گرفت.
در پایان گفت گارگران اخراجی های سگانه گفت : سرمایه‌های اصلی سینما هستند اگر مردم و حمایت‌های آنها نبود بی شک دل ما از بی مهری برخی از مسئولین می شکست.
برنامه همپای صبا هر روز عصر شنبه تا پنجشنبه به تهیه کنندگی آزاده شاهرخ مهر و با اجرای مهدی پر، راهی آنتن صبا میشود.
علاقه مندان می توانند با مراجعه به بخش گفتم گفته سایت رادیو صبا شنونده این مصاحبه به باشند.
رادیو صبا را روی موج اف ام ردیف ۱۰۵,۵ مگاهرتز بشنوید

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار