نوری تاکید کرد

آمادگی کامل تمام مدارس کشور برای برگزاری کلاس‌های حضوری

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش گفت یکی از افتخارات دولت، واکسیناسیون است که برای ۹۰ درصد دانش‌آموزان بالای ۱۲ سال انجام شده است از این رو مدارس آمادگی دارند براساس ظرفیت‌ها بازگشایی شوند.

کد مطلب: ۱۲۴۸۳۵۷
لینک کوتاه کپی شد
آمادگی کامل تمام مدارس کشور برای برگزاری کلاس‌های حضوری

یوسف نوری در همایش گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۳۶ هزار دانش‌آموز و ۴ هزار معلم شهید اظهار کرد: گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش استان‌ها، شهرستان‌ها و مناطق به پاسداشت مشارکت‌های دستگاه‌ها، مردم و تعامل سازنده تمام ارکان جامعه اسلامی و حکومت است.

وی با بیان اینکه در راستای تحول بنیادین تغییر در کارکرد و قانون شوراهای آموزش و پرورش ضروری است بر اهمیت آموزش و پرورش تاکید کرد و افزود: آموزش و پرورش باید به دغدغه ملی تبدیل شود نظام آموزش و پرورش ما نظام تک ساحتی است که اگر شش ساحتی باشد به اهداف خود می‌رسیم.

نوری ادامه داد: بهره گیری از شوراها در راستای رسیدن به اهداف تعلیم و تربیت اهمیت دارد، از ۷ برکتی که مقام معظم رهبری در ابتدای بیانیه گام دوم انقلاب ذکر می‌کنند مشارکت مردم در بعدهای سیاسی و اجتماعی را مدنظر دارند.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر حضور موثر در حوزه‌های غیر تدارکاتی گفت: یکی از مبانی دیگر مشارکت فلسفه تربیت رسمی جمهوری اسلامی ایران است، ارکان فرایند تربیت ۴ رکن است؛ خانواده، حکومت، رسانه و بخش غیردولتی.

وی بیان کرد: براین اساس یکی از شعارهای مهم دولت سیزدهم مردمی بودن است و این امر باعث می‌شود از ارکان فرایند تربیت بهره برد تا عدالت تربیتی محقق شود و شاهد دولت قوی باشیم.

نوری با بیان اینکه برخی از کشورها با بهره گیری از بخش‌های غیردولتی تمام زیرساخت‌های آموزش و پرورش را فراهم کرده اند گفت: شوراها نقش اساسی را در این بین دارند؛ تفویض اختیار، تمرکززدایی و پرداختن به ارکان آموزش و پرورش.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید براینکه باید در قانون و کارکرد شوراها تجدیدنظر صورت گیرد افزود: آموزش و پرورش اکنون از نظر نصیب آموزشی برابر به دلیل حاکمیت توزیع رویه ای، وضعیت مناسب ندارد. شوراهای آموزش و پرورش امروز در این شرایط نقش مهمی را در مرحله دوم کرونا دارند.

وی اضافه کرد: مرحله اول آموزش از راه دور و آموزش مجازی بود؛ مرحله دوم دوره انتقال از فضای مجازی به فضای واقعی با کمک وزارت بهداشت و استانداران است. یکی از افتخارات دولت، واکسیناسیون است که اکنون برای ۹۰ درصد دانش‌آموزان بالای ۱۲ سال شکل گرفته است و مدارس آمادگی دارند براساس ظرفیت‌ها بازگشایی شوند.

نوری گفت: خسارت آموزش در پایه‌های کلیدی بالاست در این برهه از زمان لازم است شوراها وارد کار شوند و بر این امر نظارت داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار