آخرین وضعیت حضوری شدن مدارس از زبان وزیر آموزش و پرورش

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش درباره جزئیات بازگشایی مدارس توضیح داد.

کد مطلب: ۱۲۴۸۲۸۱
لینک کوتاه کپی شد
آخرین وضعیت حضوری شدن مدارس از زبان وزیر آموزش و پرورش

یوسف نوری در گفت‌وگوی تلفنی با خبر ساعت 19 شبکه خبر درباره آخرین وضعیت حضوری شدن مدارس اظهار کرد: بازگشایی مدارس را به جهت اینکه براساس پروتکل‌های بهداشتی آغاز کردیم آمادگی کامل برای پذیرش دانش‌آموزان وجود دارد، در مناطق روستایی و شهرهای دیگر بازگشایی مدارس انجام شده و همکاران با جدیت فرایند یاددهی یادگیری را پیگیری می‌کنند.

وی افزود: باتوجه به اینکه حدود 85 درصد دانش‌آموزان دز دوم واکسن خود را دریافت کرده اند، آمادگی کامل برای بازگشایی وجود دارد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: همکاران باید در مدارس حضور داشته باشند و دانش‌آموزان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مدارس بروند تا جریان بازگشایی ادامه پیدا کند.

نوری عنوان کرد: در برخی مناطق این موضوع مختل شده است که درخواست دارم همکاران با ایجاد بستر حضور دانش‌آموزان در مدارس، این مهم را تحقق بخشند.

وی با بیان اینکه امکان بازگشایی برای تمام مدارس فراهم شده است اظهار کرد: بازگشایی برای یکی دو درصد مدارس انجام نشده است لذا برای این مدارسی که امکان کامل بازگشایی وجود ندارد از طریق روش‌های منعطف و گروه بندی دانش‌آموزان این امکان فراهم شده است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: می‌توان از مراکز جانبی نیز برای بازگشایی مدارس استفاده کرد ستاد کرونا هم اعلام کرده از مراکز جانبی هنری، ورزشی و حتی کانون‌های فرهنگی تربیتی و پرورش کودکان و نوجوانان، ورزشگاه‌ها و پژوهشسراها برای بازگشایی استفاده شود.

وی ادامه داد: برای افرادی که واکسن نزده اند نیز پیامک خواهد رفت همکارانی که دز سوم خود را دریافت نکرده اند نیز می‌توانند با همکاری شهرداری که اعلام آمادگی کرده است تا این افراد را به مراکز خلوت ببرد، واکسن را دریافت کنند.

نوری در پایان نیز بیان کرد: برای دانش‌آموزانی که دز دوم واکسن کرونا خود را نیز نزده اند پیامک زده می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار