پیش‌‎بینی قیمت طلا در هفته آتی

تهران (پانا) - بازار مصنوعات طلا همچنان راکد است. علی رغم رکود در صنعت طلا اما بخشی از سرمایه‌های مردم به سمت طلاهای آب شده و سکه سوق پیدا کرده. چرا طلا گران شد؟

کد مطلب: ۱۲۳۶۱۱۰
لینک کوتاه کپی شد
پیش‌‎بینی قیمت طلا در هفته آتی

به گزارش تجارت‌نیوز، ابهام در آینده مذاکرات طلا و سکه را در بازار ایران گران کرد. البته تنها آینده مذاکرات در افزایش قیمت طلا نقش نداشته بلکه در روز چهارشنبه (۱۰ آذر ۱۴۰۰) طلا در بازارهای جهانی هم گران شد.

آیا آینده مذاکرات طلا را ارزان می‌کند؟ رئیس اتحادیه طلای کرج می‌گوید: در هفته سوم آذر قیمت طلا نوسان شدیدی ندارد. البته باید دید تا هفته آینده بازار ارز به چه سمت و سویی می‌رود. چنانچه آینده مذاکرات همچنان مبهم باشد، امکان دارد طلا اندکی گران شود.

مسعود ضرابی توضیح داد: البته چنانچه دلار هفته آینده گران شود، نوسان طلا زیاد نیست. یعنی نوسان قیمت‌ها مانند سال‌های گذشته آزاردهنده نخواهد بود.

چرا طلا گران شد؟

او با اشاره به علت گرانی طلا بیان کرد: علت گرانی طلا ابهام در آینده مذاکرات و افزایش انس جهانی طلا است. همین ابهامات باعث شده بازار ارز نوسان افزایشی داشته باشد و در افزایش قیمت طلا در بازار ایران اثر بگذارد.

هر چند فروشندگان می‌گویند بازار مصنوعات طلا راکد است و خریداری برای طلاهای ساخته شده وجود ندارد اما گویا با رشد قیمت دلار رونق به بازار طلای آب شده و سکه بازگشته است.

او گفت: با توجه به گرانی‌های اخیر این روزها مردم بیشتر به سراغ بازارهایی می‌روند که پربازده باشد. به عنوان مثال اکنون به دلیل افزایش هزینه‌های تولید کسانی که در بازار مصنوعات سرمایه‌گذاری می‌کنند بین ۳۰ تا ۴۰ درصد سرمایه‌های‌شان به دلیل اجرت از بین می‌رود.

ضرابی گفت: در این شرایط اقتصادی تنها کسانی به سراغ خرید مصنوعات طلا می‌آیند که سرمایه لازم را داشته باشند. در غیر اینصورت مصنوعات طلا به دلیل افزایش نرخ اجرت دیگر جنبه سرمایه‌گذاری را از دست داده است.

پیش‌تر، برزو حق‌شناس، کارشناس بازارهای مالی درباره آینده طلا در بازارهای جهانی گفته بود: اونس تا جولای ۲۰۲۰ در فاز انگیزشی قرار داشت و در حال صعود بود اما پس از آن وارد فاز اصلاحی شد در ماه‌های آینده طلا بین قیمت‌های ۱۷۳۰ تا ۱۹۲۰ دلار در نوسان خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار