قائم مقام معاون وزیر در بیست‌و‌سومین مانور سراسری زلزله

آموزش و پرورش با جدیت پیگیر مقاوم‌سازی مدارس است

بحری‌زاده: هم‌افزایی خوبی بین دستگاه‌ها با هدف افزایش آگاهی‌های عمومی مردم انجام شده است/سازمان دانش‌‌آموزی برای تعمیق آموخته‌‌های مانور مقابله با زلزله تلاش می‌کند

تهران (پانا) - قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی گفت برای مواجهه با زلزله اقدامات متعددی باید انجام بگیرد که مهمترین آن مقاوم‌سازی ساختمان‌ها و مدارس است که این موضوع باید بطور جدی و مداوم پیگیری شود و خوشبختانه مقاوم سازی مدارس توسط آموزش و پرورش با جدیت پیگیری شده است.

کد مطلب: ۱۲۳۴۸۳۰
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش با جدیت پیگیر مقاوم‌سازی مدارس است

اسماعیل بحری‌زاده، قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی در بیست و سومین دوره مانور سراسری زلزله که در مدرسه بدری برهانی منطقه ۸ تهران برگزار شد، اظهار کرد: به روح بلند و‌ ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی امام راحل سلام می‌فرستم و یاد و خاطره شهدای انقلاب و اسلام را گرامی می‌دارم. همچنین آرزوی سلامت و طول عمر باعزت برای مقام معظم رهبری دارم.

وی افزود: از تمامی افرادی که در سراسر کشور از هفته‌های پیش تمهیدات لازم را برای برگزاری این مانور اندیشیدند به ویژه عزیزانی که برای این مراسم زحمات ویژه کشیدند، نهایت تشکر را دارم. همچنین از همه دستگاه‌ها و سازمان‌هایی که در برگزاری این مانور مشارکت جدی داشتند، نیز تشکر می‌کنم.

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی بیان کرد: امروز در هشتم آذر ۱۴۰۰ شاهد برگزاری باشکوه بیست‌و‌سومین مانور سراسری زلزله بودیم که طی آن دانش‌آموزان سراسر کشور آمادگی خود را به نمایش گذاشتند.

وی ادامه داد: نکته مهمی که باید عرض کنم این است که هم‌افزایی خوبی بین دستگاه‌ها با هدف افزایش آگاهی‌های عمومی مردم انجام شده است. باید برای مواجهه با زلزله اقدامات متعددی انجام بگیرد که مهمترین آن، بحث جدی گرفتن و مقاوم‌سازی ساختمان‌ها و مدارس است که این موضوع باید بطور جدی و مداوم پیگیری شود.

بحری‌زاده تأکید کرد: خوشبختانه بحث ‌مقاوم‌سازی مدارس توسط آموزش و‌ پرورش با جدیت پیگیری شده است. کما اینکه در زلزله آذربایجان شرقی، مدارس در برابر زلزله مقاوم بودند و به پایگاه‌های امداد و نجات تبدیل شدند.

وی با بیان اینکه آموزش مهارت‌ها به آحاد جامعه نیز بسیار مهم است، گفت: برای ایمن ماندن در هنگام وقوع زلزله چه مهارت‌هایی را باید بدانیم و بکار ببندیم؟ این موضوعی است که به صورت نمادین در مانور زلزله شاهد آن بودیم و البته این موضوع به ۸ آذر ختم نمی‌شود بلکه در طول سال و موقعیت‌های مختلف نیز پیگیر این موضوع هستیم و برای تعمیق آموخته‌‌ها تلاش خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: امسال برخی از دانش‌آموزان در مدارس و برخی در منازل و با مشارکت اعضای خانواده خود، این مانور را برگزار می کنند و خوشبختانه خانواده‌ها در طول دوران کرونا در امر تعلیم و تربیت مشارکت خوبی به نمایش گذاشتتد. بطوری که سال گذشته تعداد کلیپ‌ها و تصاویر ارسالی مانور زلزله از سوی خانواده‌ها بیش از اندازه شمارش بود که بسیاری از کلیپ‌ها را در شبکه‌های اجتماعی ملی بارگذاری و منتشر کردیم و امسال نیز همین کار را خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار