رییس سازمان دانش آموزی آذربایجان‌شرقی:

مانور زلزله در آذربایجان‌شرقی فردا همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود

تبریز (پانا) - همزمان با سراسر کشور بیست و سومین مانور زلزله آذربایجان‌شرقی فردا به صورت نمادین در هنرستان فاطمیه ناحیه ۲ تبریز برگزار خواهد شد.

کد مطلب: ۱۲۳۴۶۰۱
لینک کوتاه کپی شد
مانور زلزله در آذربایجان‌شرقی فردا همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود

بیست سومین دوره مانور سراسری زلزله همزمان با سراسر فردا در آذربایجان شرقی نیز برگزار خواهد شد.

در این رویداد تلاش شده تا با محوریت ایمنی در برابر زلزله در مدرسه و خانه، اطلاعات جامعی به مخاطبین مانور ارائه شود که با فراگیری آن مطالب بتوانند در مقابل زلزله احتمالی از آمادگی لازم برخوردار شوند.

رییس سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی در گفت و گو با پانا ضمن تشریح جزئیات این مانور گفت: ۳ سال متوالی است که آذربایجان شرقی در امر مانور زلزله، رتبه اول کشوری را در حوزه های مختلف کسب کرده است.

صمد علیزاده افزود: این مانور فردا صبح همزمان با سراسر کشور یه صورت نمادین در هنرستان فاطمیه ناحیه ۲ تبریز و در تمامی مدارس استان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: کاهش تلفات و خسارات های ناشی از زلزله به وسیله ارتقا فرهنگ ایمنی و مقاوم سازی، ایجاد آمادگی برای انجام واکنش های صحیح و سریع در برابر زلزله و افزایش سطح آگاهی دانش آموزان در مورد زلزله و سایر پدیده های طبیعی از اهداف برگزاری بیست و سومین مانور سراسری زلزله و امینی در مدارس افزود.

علیزاده در آخر با اشاره به دو رویکرد این مانور گفت: با مشارکت دستگاه ها در مدارس، دو رویکرد حضوری و غیرحضوری را خواهیم داشت و در این راستا محور های اصلی؛ تاکید بر ارائه آموزش ها، پناه گیری صحیح، خروج ایمن و تخلیه اضطراری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار