مهین منافی در صحن علنی شورای اسلامی شهر ارومیه عنوان کرد:

مدارس ماندگار نیاز به مساعدت مدیریت شهری دارند

ارومیه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی با بیان اینکه تربیت نسلی سالم در گرو توسعه زیرساخت‌های آموزشی است، گفت اعتبارات موجود برای ساخت مدارس جدید کفاف نمی‌کند و باید شهرداری‌ها و اداره مسکن و شهرسازی در این راستا مساعدت کنند.

کد مطلب: ۱۲۳۲۷۸۵
لینک کوتاه کپی شد
مدارس ماندگار نیاز به مساعدت مدیریت شهری دارند

مهین منافی عصر دیروز در صحن علنی شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار کرد: تربیت شهروند خلاق، صالح و مستحکم کردن بنیان شهری و اجتماعی از وظایف آموزش و پرورش است.

وی افزود: دستگاه آموزش و پرورش با بیش از دو سوم جمعیت آذربایجان غربی به صورت مستقیم و غیرمستقیم در ارتباط است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با اشاره به ضرورت تعامل مدیریت شهری و آموزش و پرورش گفت: افزایش هم‌فکری و تعامل با شورای شهر، توسعه زیرساخت های آموزشی برای تربیت نسلی سالم را رقم خواهد زد.

منافی با اذعان به چالش کمبود و مستهلک بودن فضای آموزشی استان ادامه داد: اکثر مدارس ما مربوط به دهه چهل شمسی است و همچنین در تعدادی از مناطق حاشیه ای و دارای تفکیک غیرمجاز شهر ارومیه، فضای آموزشی وجود ندارد.

این مقام مسئول بیان کرد: سرریز جمعیتی دانش آموزان این مناطق به بافت مرکزی می آید و نظم بافت شهر را مختل می کند.

منافی با بیان تاریخچه ای از گذشته ابنیه آموزش و پرورش عنوان کرد: آموزش و پرورش در گذشته بهره بردار بود اما هم اکنون در شرایطی هستیم که اعتبارات موجود برای ساخت مدارس جدید کفاف نمی کند و باید شهرداری ها و مسکن و شهرسازی در این راستا مساعدت کنند.

وی بر ضرورت حفظ مدارس تاریخی شهر تأکید کرد و یادآور شد: مدارس شهید چمران و لعیای ارومیه به عنوان میراث آموزشی از گذشتگان حفظ و مرمت شود و در این راستا مدارس ماندگار نیاز به مساعدت مدیریت شهری دارند.

منافی با اشاره به سرانه فضای آموزشی استان و بیان اینکه فضای آموزشی در ارومیه یک هشتم استاندارد جهانی است، گفت: سرانه فضای آموزشی در ارومیه ۲.۵مترمربع به ازای هر دانش آموز و در استان ۴.۰۵ مترمربع و همچنین میانگین فضای آموزشی در کشور ۵.۱۸ مترمربع است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی ضمن بیان وجود برخی فشارها برای تملک املاک مربوط به آموزش و پرورش اظهار کرد: به عنوان نمونه زمین هنرستان خیابان دانشکده ارومیه در موقعیتی با ارزش از نظر نیاز به فضای آموزشی است که برخی نهادها برای تملک آن در تلاش هستند اما کوتاه نخواهیم آمد، چراکه آموزش و پرورش محل معامله نیست و ما مسئول تربیت فرزندان این شهر هستیم.

وی افزود: وظیفه ما تهیه مدارس دولتی برای تمام محلات شهر ارومیه اعم از برخوردار و کمتر برخوردار است.

منافی بیان کرد: در زمین های تغییر کاربری شده نیازمند توجه به فضای آموزشی هستیم تا سهم موضوع مذکور فراموش نشود.

وی با اشاره به در پیش بودن فصل بارش یادآور شد: برفروبی مسیرهای دسترسی به مدارس در ایام بارش برف مدنظر مدیریت شهری قرار گیرد تا در اسرع وقت شاهد دسترسی آسان دانش آموزان و شهروندان در صورت بارش برف باشیم.

منافی ضمن تشکر از قائم مقام شهردار و ریاست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه ادامه داد: طی تلاش های صورت گرفته توسط سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه پرداخت عوارض آموزش و پرورش به صورت کاملا الکترونیکی محاسبه، اخذ و به صورت مستقیم و سیستمی در حساب مدنظر اداره کل آموزش و پرورش استان وصول می شود.

وی افزود: بر اساس شفاف سازی و اقدامات صورت گرفته جهت وصول الکترونیکی عوارض آموزش و پرورش، این اداره کل موفق به کسب رتبه اول کشور در تحقق بودجه مربوطه از سوی دیوان محاسبات کشور شده است که در نتیجه تلاش های مدیریت شهری است.

به گفته منافی این پروژه می تواند الگوی مناسبی برای حل مشکل تسویه الکترونیکی بین سایر شهرداری های کشور و ادارت کل آموزش و پرورش باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: 160 میلیارد ریال سهم سه درصدی آموزش و پرورش که در این راستا و طی سال 99 جذب شده بود برای تعمیر و تجهیز مدارس هزینه شد.

گفتنی است در پایان این جلسه از مسئولان شهرداری ارومیه بجهت اخذ و پرداخت الکترونیکی سهم آموزش و پرورش از عوارض شهری تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار