امین جواهری: جشنواره «سلفی20» پلی میان ادبیات و سینمای ایران است

تهران (پانا) – «سید امین جواهری» که یکی از اعضای هیئت انتخاب دومین جشنواره فیلم کوتاه سلفی20 است با اشاره به استعدادیابی این جشنواره عنوان کرد که وقتی یک فیملساز نگاه خود را با فرهنگ و ادبیات جامعه‌اش پیوند دهد و یک فرم به وجود بیاورد، سینما شعر به وجود می‌آید.

کد مطلب: ۱۲۳۲۶۶۸
لینک کوتاه کپی شد
امین جواهری: جشنواره «سلفی20» پلی میان ادبیات و سینمای ایران است

سید امین جواهری، در گفت‌وگو با پانا درباره اهداف برگزاری جشنواره سلفی 20 گفت: «مهم‌ترین پرسش از هر رویدادی این است که هدفش چیست؟ درباره جشنواره فیلم سلفی20 در پاسخ به این سوال باید به این نکته توجه کرد که سال گذشته در حالی که یاس و ناامیدی ناشی از وضعیت شیوع بیماری کرونا جهان را دربرگرفته بود، این جشنواره با ایجاد بستری هنری تلاش کرد که قدمی در جهت امید و آگاهی‌بخشی بردارد.»
وی با اشاره به دستاوردهای جشنواره سلفی20 گفت: «مهم‌ترین دستاورد آن کمک به فرهنگ‌سازی در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و زنده کردن جریان پویای فیلم‌سازی کوتاه بود.»
سید امین جواهری اظهار کرد: «یکی از مهم‌ترین نکات این جشنواره موضوعی، توجه‌ به روایت‌ها است. جشنواره‌ای که به پرداخت هنرمندانه روایت‌های تلخ، شیرین و ... نگاه می‌کند .»
عضو هیئت انتخاب دومین جشنواره فیلم کوتاه سلفی20 گفت: «معمولاً در بیشتر رویدادها از فیلم‌سازان و هنرمندان انتظار آثاری حرفه‌ای دارند، اما اینکه جشنواره سلفی 20 فرصتی را برای محک استعداد‌های گاه حتی ناشناخته فراهم کرده، درخور توجه است. درواقع این رویداد محلی شد تا استعدادهای ناشناخته بتوانند خود را بروز دهند.»
این عضو هیات انتخاب دومین جشنواره فیلم کوتاه سلفی 20 درباره اهمیت انتقال مفاهیم شاعرانه در سینما، یادآور شد: «یک فیملساز وقتی نگاه خود را با فرهنگ و ادبیات جامعه‌اش پیوند دهد و یک فرم به وجود بیاورد، سینما شعر به وجود می‌آید. اساساً شعر و ادبیات دنیایی از نمایش و تصویرسازی است و وقتی آن را با سینما پیوند دهیم به سینما شعر می‌رسیم. نباید این را فراموش کرد که سینمای شاعرانه ما در جهان شناخته‌شده است. پرداختن به این حوزه در جشنواره سلفی 20 قدمی مهم در ارتباط میان سینما و ادبیات ما است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار