امیرحسین قهرمانی از نگاه یک مستندساز

گویا بار دیگر بهزاد را از دست دادیم

تهران (پانا) - مرتضی شاملی ـ مستندساز ـ در توصیف امیرحسین قهرمانی ـ استاد و پیشکسوت هنر نگارگری ـ که ۱۷ مهرماه دار فانی را وداع گفت، نکاتی را ذکر کرده که در ادامه آنها را می‌خوانید.

کد مطلب: ۱۲۳۱۰۰۹
لینک کوتاه کپی شد
گویا بار دیگر بهزاد را از دست دادیم

به‌ گزارش ایسنا، شاملی اینچنین نوشته است:

«کارهای استاد بیشتر حدیث نفس‌اند. حدیث نفس نگارگری از سلاله نگارگران بزرگ ایران. حدیث نفسی آکنده از صلابت رنگ و قلم و صداقت نگاه هنرمند به انسان و کائنات. و درست به اعتبار همین صلابت و صداقت است که امروز ما گویا کمال الدین بهزاد را در پنج قرن پیش و استاد حسین بهزاد را ۵۳ سال پیش از دست می‌دهیم و اینچنین بدرقه می‌کنیم ...

استاد امیرحسین قهرمانی توانست با خلق مضامینی جدید، عرصه نگارگری ایران را گسترش دهد و ده‌ها اثر زیبا از خود به یادگار گذارد که آخرین آنها تابلو ورود پیروزمندانه کورش بزرگ به بابل است.»

چهلمین روز درگذشت این استاد نگارگری ایران صبح پنجشنبه، ۲۷ آبان از ساعت ۱۰ تا ۱۱ با حضور دوستان، اساتید و علاقمندان به فرهنگ و هنر ایران در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار خواهد شد.

امیرحسین قهرمانی، پیشکسوت هنر نگارگری و از شاگردان حسین بهزاد یکشنبه، هجدهم مهرماه در سن ۸۵ سالگی بر اثر کهولت سن دار فانی را وداع گفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار