حیات وحش استان تهران سرشماری می‌شود

تهران (پانا) - رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش، تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی محیط زیست استان تهران از آغاز سرشماری زمستانه حیات وحش این استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۳۰۸۶۳
لینک کوتاه کپی شد
حیات وحش استان تهران سرشماری می‌شود

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، محمد کرمی با اشاره به اینکه هدف از انجام سرشماری زمستانه بررسی وضعیت جمعیت‌ گونه های حیات وحش است، افزود: در این برنامه سرشماری، پویایی جمعیت گونه‌ها، نسبت جنسیتی و میزان زاد و ولد و همچنین وضعیت زیستگاه ها نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در سرشماری زمستانه عموما چهار گونه از علفخواران بزرگ جثه استان تهران شامل قوچ و میش ، کل و بز، آهو و جبیر سرشماری می‌شوند، اظهار کرد: همچنین سایر گونه های حیات وحش در صورت مشاهده، ثبت و جمعیت تقریبی آنها برآورد می‌شود.

کرمی ادامه داد: زمان سرشماری زمستانه در استان تهران به‌دلیل شرایط آب و هوایی متفاوت، متغیر است و معمولا از نیمه دوم آبان ماه آغاز و تا نیمه دی ماه به طول می‌انجامد.

رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش استان تهران در ادامه با اشاره به اینکه روش سرشماری بصورت مشاهده مستقیم است، گفت: تیم های سرشماری کننده در گروه های 2 یا 3 نفره در مسیر های مشخص در زیستگاه های این گونه ها حرکت کرده و گونه های مشاهده شده را در فرم های مربوطه ثبت می‌کنند.

کرمی با بیان اینکه پس از انجام کار میدانی و ثبت مشاهدات در فرم های مربوطه، این اطلاعات جمع آوری و جمه بندی می شود، تصریح کرد: پس از جمع بندی نهایی میزان حداقل گونه های مذکور با توجه به اطلاعات بدست آمده در سرشماری سنوات گذشته، تجزیه و تحلیل کارشناسی می شود و اطلاعات بدست آمده از این تحلیل ها در مدیریت گونه ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار