قمار شورای صنفی نمایش؛ رونق سینما یا فیلم‌سوزی

تهران (پانا) - درحالیکه سینماها تا بهمن فرصت اکران بهترین فیلم‌ها را دارند، شورای صنفی نمایش در یک حرکت انتحاری شروع به اکران تعداد زیادی از فیلم‌های شاخص جشنواره‌های بین‌المللی گذشته کرده است تا شاید در این فرصت کوتاهی که کرونا مجال نفس کشیدن داده است با قمار روی این آثار شاخص بتواند رونق را به سینماها بازگرداند.

کد مطلب: ۱۲۲۵۶۰۷
لینک کوتاه کپی شد
قمار شورای صنفی نمایش؛ رونق سینما یا فیلم‌سوزی

روز گذشته شورای صنفی نمایش با اکران 10 فیلم دیگر موافقت کرد تا از 12 آبان ماه تا 1 دی‌ماه اکران شوند و درحالیکه زمان زیادی تا برگزاری چهلمین جشنواره فیلم فجر باقی نمانده است به‌طور عجیبی آثار شاخصی از جشنواره گذشته باعجله خود را به اکران رسانده‌اند.
فیلم‌هایی مانند «قهرمان»، «جنایت بیدقت»، «پوست»، «درخت گردو»، «بندربند»، «تومان»، «بی‌همه‌چیز» و «تی‌تی» ازجمله فیلم‌های شاخص سالهای اخیر سینمای ایران هستند که در جشنواره‌های داخلی و خارجی مورد استقبال قرار گرفته‌اند و ازنظر کیفی قابل توجه محسوب می‌شوند. همچنین برخی آثار مانند «قهرمان»، «بی‌همه‌چیز»، «ملاقات با جادوگر»، «عروسی مردم»، «درخت گردو» و «دینامیت» نیز ظرفیت بالایی در جذب مخاطب عام به سینما دارند.
هجوم فیلم‌سازها برای اکران
ماجرای فیلم‌های در نوبت اکران مانده به دلیل شرایط کرونا و حضور تعداد زیادی از این آثار در پلتفرم‌ها و اکران آنلاین قصه خود را دارد اما مسئله اینجاست که چرا فیلم‌های شاخص درحالیکه می‌دانند نهایت تا 12 بهمن فرصت برای ماندن روی پرده سینما را دارند، اقدام به فیلم‌سوزی کرده‌اند.
حدود 20 فیلم شاخص همزمان به سینمای ایران تزریق می‌شوند که از یکسو می‌تواند منجر به آشتی بعد از کرونای مردم با سینماها شود و البته از سوی دیگر فرصت کسب گیشه خوب از این آثار شاخص گرفته می‌شود.

فیلم‌هایی که از رونق خواهند افتاد
ورود سریع شمار زیادی فیلم به چرخه اکران، در حالی اتفاق می‌افتد که در هفته‌های گذشته چند فیلم فروش خوبی داشته‌اند. بر اساس آمار سمفا، در ۷ روز اخیر «دینامیت» یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، «درخت گردو» ۳۴۰ میلیون تومان و «پوست» ۲۱۵ میلیون تومان فروخته‌اند و نمایش فیلم‌های تازه، این آثار را که به گیشه مناسبی دست پیداکرده بودند، به حاشیه خواهد برد و از شمار سالن‌های آنها خواهد کاست.

فهرست فیلم‌هایی که شورای صنفی نمایش با اکران آن موافقت کرده است عبارت‌اند از:
۱- فیلم سینمایی «تومان» به کارگردانی مرتضی فرشباف از تاریخ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
۲- فیلم سینمایی «آپاچی» ساخته آرش معیریان از تاریخ ۲۶ آبان ۱۴۰۰
۳- فیلم سینمایی «شهر گربه ها» اثر سیدجواد هاشمی از تاریخ ۳ آذر ۱۴۰۰
۴- فیلم سینمایی «آتابای» به کارگردانی نیکی کریمی از تاریخ ۳ آذر ۱۴۰۰
۵- فیلم سینمایی «ملاقات با جادوگر» به کارگردانی جمشید بهرامیان از تاریخ ۳ آذر ۱۴۰۰
۶- فیلم سینمایی «جوجه تیغی» ساخته مستانه مهاجر از تاریخ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
۷- فیلم سینمایی «بندربند» اثر منیژه حکمت از تاریخ ۱۲ آذر ۱۴۰۰
۸- فیلم سینمایی «بی‌همه‌چیز» ساخته محسن قرایی از تاریخ ۱۷ آذر ۱۴۰۰
۹- فیلم سینمایی «تی‌تی» اثر آیدا پناهنده از تاریخ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
۱۰- فیلم سینمایی «عروسی مردم» به کارگردانی مجید توکلی از تاریخ اول دی ۱۴۰۰

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار