علیرضا کاظمی:

جشنواره‌ فرهنگی هنری «فردا» باعث کشف، رشد و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان می‌شود

تهران (پانا) - سرپرست وزارت آوزش و پرورش در پیامی برگزاری جشنواره فرهنگی هنری «فردا»  را عامل «کشف، رشد و شکوفایی استعداد میلیون‌ها دانش‌آموز خلاق» در فضایی جذاب دانست.

کد مطلب: ۱۲۲۱۹۶۷
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره‌ فرهنگی هنری «فردا» باعث کشف، رشد و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان می‌شود

علیرضا کاظمی، در آستانه­ برگزاری چهلمین دوره‌ جشنواره‌ فرهنگی هنری «فردا» پیامی صادر و برگزاری این جشنواره ر موجب کشف، رشد و شکوفایی استعداد میلیون ها دانش‌آموز خلاق در فضایی جذاب دانست.

متن پیام سرپرست وزارت آموزش و پرورش به شرح زیر است؛

به نام خداوندی که زیباست و دوستدار زیبایی هاست

خدا را شاکریم که پس از سال ها تجربه اندوزی و مهرورزی و زیبا آفرینی در حوزه‌ فرهنگ و هنر ، اینک در آستانه­ چهلمین دوره‌ جشنواره‌ فرهنگی هنری «فردا» قرار گرفته ایم.

جشنواره‌ای که چهل سال پیش با عنوان مسابقات هشتگانه آغاز و پس از طی چهل سال تکامل یافت و به جشنواره‌ی «فردا» تغییر نام داد. جشنواره‌ای که با نگاه به تمدن گران‌سنگ و فرهنگ پربار گذشته‌ی این سرزمین می‌تواند رهاورد سربلندی‌های فردا باشد. جشنواره‌ای که شیرین‌ترین خاطرات نوجوانان دیروز تا امروز در ساحت فرهنگ و هنر و خلق زیبایی را در بر گرفته‌است و اینک به عنوان یک «میراث فرهنگی» برای نظام مقدس تعلیم و تربیت ما بسیار ارزشمند وگرانبهاست.

همه‌ ما متولیان حوزه‌ آموزش و پرورش به تأسی از سند تحول و نگاه به ساحت تربیت هنری و زیباشناختی براین باوریم که دانش در کنار فرهنگ و هنر است که به تعالی خود می‌رسد، لذا پرداختن به هنر اصیل و فاخر، بی شک موجبات پیشرفت‌های علمی و اندیشه‌ای را نیز فراهم خواهد کرد.

برآنیم که به واسطه‌ این جشنواره، نوخاستگان دلبند و نوجوانان نواندیش در میدانی سترگ، سمند هنر و فرهنگ اسلامی ایرانی را به سر منزل مقصود بتازانند وچه بهانه ای از این زیباتر که چهلمین دوره جشنواره فرهنگی هنری «فردا» را در روز بزرگداشت حافظ شیرازی ، این قله رفیع شعر و ادب ایران زمین آغاز کنیم.

جشنواره فرهنگی هنری فردا با بیش از ۸۰ رشته گرایش و پوشش ۱۰۰هزار مدرسه در سطح کشور یک رویداد عظیم فرهنگی‌است که هر ساله موجب کشف، رشد و شکوفایی استعداد میلیون ها دانش‌آموز خلاق در فضایی جذاب می‌شود.

اگرچه مدتی‌ است به واسطه‌ وجود ویروس کرونا و عدم حضور صددرصدی دانش‌آموزان در مدارس نتوانستیم جشنواره فردا را با شور و حال فزاینده‌ سال های پیش اجرا کنیم و به اجرای مجازی جشنواره اکتفا کرده‌ایم. اما همچنان امیدواریم به یاری خدا ، شرایطی مهیا شود تا چهلمین دوره جشنواره جشنواره هنری فرهنگی را به نحو احسن در کنار نخبگان و استادان بزرگوار به شکل حضوری برگزار کنیم.

باشد که قدمی به سوی تعالی و سربلندی میهن اسلامی‌مان برداشته باشیم و کارنامه‌ درخشانی از این دوره‌ جشنواره به جامعه‌ فرهنگی و هنری آموزش و پرورش تقدیم نماییم.

پیشاپیش از حضور مشفقانه‌ همه مربیان و دست‌اندرکاران فرهیخته‌ چهلمین دوره‌ جشنواره فرهنگی هنری «فردا» کمال تشکر را دارم و امیدوارم شاهد یکی از پربارترین و اثرگذارترین جشنواره‌ها باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار