آموزش و پرورش در هفته‌ای که گذشت؛

اعلام زمان حضوری شدن مدارس؛ فعلا برای حضور، الزامی برای داشتن کارت واکسن نیست

تهران (پانا) - به گفته سرپرست وزارت آموزش و پرورش بازگشایی مدارس در شهرها با اولویت حضوری و مجازی با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

کد مطلب: ۱۲۲۱۷۹۷
لینک کوتاه کپی شد
اعلام زمان حضوری شدن مدارس؛ فعلا برای حضور، الزامی برای داشتن کارت واکسن نیست

علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در سفر روز 5شنبه خود به قرچک اعلام کرد در کشور حدود ۵۰ هزار مدرسه از اول مهر بازگشایی شده که میانگین جمعیت آنها حدود ۸ نفر است، از ابتدای آبان بازگشایی مدارس با اولویت امنیت و سلامت دانش‌آموزان در دستور کار قرار می‌گیرد و مدارس باید سلامتی دانش‌آموزان را فراهم کنند.

کاظمی افزود: بازگشایی مدارس در شهرها با اولویت حضوری و مجازی با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

فرصت برابر تمام دانش‌آموزان برای دسترسی به خدمات مشاوره‌ای، افتتاح جشنواره فرهنگی هنری فردا، آغاز هفته اولیا و مربیان، آغاز هفته بهداشت روان، دیدار سرپرست وزارت آموزش و پرورش با استاندار سیستان و بلوچستان و تاکید بر حل مشکلات و دغدغه‌های این استان و استان‌های محروم، سفر سرپرست وزارت آموزش و پرورش به قرچک و تاکید علیرضا کاظمی بر بازگشایی مدارس از آبان ماه با دو اولویت، برگزاری همایش تکریم خیرین مدرسه‌ساز خارج از کشور و برگزاری نشست مجازی معاونان وزیر با مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها و رؤسای ادارات آموزش و پرورش مناطق سراسر کشور از جمله اخبار مهم هفته گذشته وزارت آموزش و پرورش است.

در گزارش پیش رو برخی دیگر از اخبار مهم را می‌خوانیم:

شرکت بیش از ۷ میلیون نفر-رشته در چهلمین جشنواره فرهنگی هنری فردا

علی رمضانی مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی پیرامون جزئیات برگزاری چهلمین دوره جشنواره فرهنگی هنری فردا در روز ۳شنبه ۲۰ مهرماه همزمان در مدارس سراسر کشور توضیحاتی داد.

وی افزود: جشنواره امسال در ۸۰ رشته برگزار خواهد شد و دانش‌آموزان ابتدایی نیز می‌توانند امسال در این جشنواره شرکت کنند امسال ۷ رشته‌ جدید به جشنواره اضافه شده است.

گفتنی است این جشنواره روز 20 مهرماه همزمان در مدارس سراسر کشور برگزار شد.

جزئیات بازگشایی مدارس از آبان‌

علیرضا کمرئی با اعلام جزئیات بازگشایی مدارس از آبان‌ماه اظهار کرد: الگوی بازگشایی مدارس شرایط فعالیت آموزشی را در مدارس مشخص می‌کند. طبق الگوی بازگشایی مدارس روستایی و عشایری در نیمه اول و دوم مهرماه بازگشایی می‌شوند.

وی افزود: در همین نیمه ماه، مدارس فنی و حرفه ای و کاردانش برای دروس مهارتی بازگشایی شدند همچنین دانش‌آموزان ابتدایی نیز در نیمه اول مهرماه در مدارس برای آشنایی با معلمان خود حضور پیدا کردند. در نیمه دوم مهرماه مدارس روستایی و عشایری که کلاس‌های کمتر از ۳۰ نفر جمعیت دارند، بازگشایی می‌شوند و مهرماه کاملا اینگونه مدارس به سمت بازگشایی خواهند رفت.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در امر بازگشایی مدارس اضافه کرد در نیمه اول آبان ماه براساس الگوی بازگشایی مدارس و سرعت واکسیناسیون جامعه، مدارس کم جمعیت شهری با کمتر از ۶۰ نفر جمعیت بازگشایی خواهند شد.

وی خبر داد در نیمه دوم آبان ماه نیز تمام مدارس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی می‌شوند و مدارس براساس الگوی بازگشایی گروه بندی خواهند شد و با توجه به مجوز هر منطقه فعالیت آموزشی خود را آغاز می‌کنند.

معاون آموزش متوسطه وزات آموزش و پرورش همچنین گفت: بر اساس الگوی بازگشایی مدارس، به تدریج تا پایان آبان ١٤٠٠، مدارس فعالیت خود را به شیوه حضوری آغاز خواهند کرد و صدور مجوز بازگشایی حضوری مدارس، منوط به تکمیل و ارائه چک‌لیست‌های بهداشتی و خودارزیابی مدیران مدارس است.

برای حضور در کلاس درس، داشتن کارت واکسن لازم است؟

اعظم گودرزی مدیر کل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد ستاد ملی مقابله با کرونا در حال تصمیم گیری است فعلا برای حضور در کلاس‌ها، الزامی برای داشتن کارت واکسن نیست.

وی همچنین خبر داد بیش از 55 درصد از دانش‌آموزان سنین 12 تا 18 سال واکسینه شده‌اند.

مهدهای روستایی یارانه دولتی می‌گیرند

علیرضا حاجیان زاده معاون وزیر و رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در نشستی برنامه‌های این سازمان را به مناسبت هفته ملی کودک شرح داد.

وی با بیان اینکه مهدهای روستایی یارانه دولتی می‌گیرند زمان اجرای سه‌ساله شدن پیش دبستانی را از سال آینذه اعلام کرد و گفت: 20 هزار مهدکودک در روستاها و مناطق محروم راه‌اندازی می‌شود.

آغاز رسمی فاز جدید برنامه «همیاران مشاور» در تمامی مدارس متوسطه اول و دوم

مسعود شکوهی مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی برنامه‌های هفته بهداشت روان را شرح داد و از اقدامات موثر این هفته گفت.

وی از آغاز رسمی فاز جدید برنامه «همیاران مشاور» در تمامی مدارس متوسطه اول و دوم خبر داد و افزود: پایگاه سلامت روان در مراکز مشاوره و خدمات روان­شناختی به دانش‌آموزان خدمات مشاوره رایگان می‌دهد.

راه‌اندازی مرکز جامع خدمات خانواده در ۱۰ استان

نورعلی عباسپور مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش ضمن اعلام برنامه‌های هفته اولیا و مربیان به بیان فعالیت انجمن در سال گذشته پرداخت.

وی با بیان راه‌اندازی مرکز جامع خدمات خانواده در ۱۰ استان خبر داد اساسنامه جدید انجمن اولیا و مربیان همزمان با هفته اولیا و مربیان به شورای عالی آموزش و پرورش تحویل می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار