بحری‌زاده: وظیفه اصلی سازمان دانش‌آموزی، زمینه‌سازی برای تربیت دانش‌آموزان است

تهران(پانا)- قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی و مشاور وزیر آموزش و پرورش در نشست مدیران و کارشناسان سازمان دانش‌آموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران بر اهمیت بازنگری سند تحول پیشتازان تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۲۰۳۷۲
لینک کوتاه کپی شد
بحری‌زاده: وظیفه اصلی سازمان دانش‌آموزی، زمینه‌سازی برای تربیت دانش‌آموزان است

اسماعیل بحری‌زاده، قائم‌ مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی و مشاور وزیر آموزش و پرورش، در نشست مدیران و کارشناسان این سازمان، بر ضرورت بازنگری و تغییر سند تحول پیشتازان تاکید کرد و گفت: فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی هم مانند سایر فعالیت‌های آموزش و پرورش در دوران کرونا، در بستر فضای مجازی انجام می‌شد اما یک تفاوت اساسی داشت و آن طراحی بسته تحولی هر دانش‌آموز، یک نقش اجتماعی بود که جزو موفق‌ترین بسته‌های ابلاغی آموزش و پرورش قرار گرفت.

وی افزود: یکی از مشکلات سازمان دانش‌آموزی، تعریف مأموریت این سازمان است و تعریف‌های متفاوتی از آن شده است که هر کدام ممکن است به نحوی درست باشد، اما فعالیت و مأموریت اصلی ما، زمینه‌سازی برای تربیت دانش‌آموزان در ابعاد فردی و اجتماعی است و این تعریفی مبتنی بر اسناد بالادستی است.

بحری‌زاده در مورد شاخص موفقیت مأموریت سازمان دانش‌آموزی ادامه داد: راه سنجیدن میزان موفقیت سازمان در هدف زمینه‌سازی، بررسی دستاوردهای آن است و باید به عنوان یک اصل مهم به آن توجه شود.

وی در مورد موارد دیگر از برنامه‌های این سازمان اضافه کرد: اصل‌هایی چون درآمدزایی هم وجود دارد اما ماموریت اصلی نیست و باید در انجام اهداف، اولویت‌بندی داشته باشیم.

مشاور وزیر آموزش و پرورش همچنین پیرامون ضرورت و اهمیت بازنگری سند تحول پیشتازان خاطرنشان کرد: با گذشت زمان این سند دچار روزمرگی و تکرار شده بود و بطور طبیعی مثل هر سند دیگری، باید با اسناد بالادستی و ابلاغیات مقام معظم رهبری(ره)، تطابق می‌یافت و سند کنونی حاوی تمام اطلاعات لازم در مورد نمادها، پرچم، گروهی‌بودن، ملیت، شعار سازمان و مفاهیم آن است.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار