مدیرکل توانبخشی سازمان بهزیستی در گفت‌وگو با پانا:

کاهش فوتی‌ها میان سالمندان بهزیستی؛ بیش از ۹۳ درصد واکسینه شدند

تهران (پانا) - مدیرکل توانبخشی مراقبتی سازمان بهزیستی کشور گفت بیش از ۹۳ درصد سالمندان و کارکنان مراکز بهزیستی واکسینه شده‌اند.

کد مطلب: ۱۲۱۱۶۱۱
لینک کوتاه کپی شد
کاهش فوتی‌ها میان سالمندان بهزیستی؛ بیش از ۹۳ درصد واکسینه شدند

مصطفی سراج در گفت‌وگو با پانا درباره روند واکسیناسیون در مراکز بهزیستی اظهار کرد: «بیش از ۹۳ درصد دریافت‌کنندگان واکسن کرونای مراکز سالمندان شامل سالمندان و کارکنان آن واکسن را دریافت کردند. در واقع عمده این افراد دُز دوم را هم دریافت کردند، مگر اینکه شرایط خاصی داشتند که دریافت واکسن برای آنها امکان‌پذیر نبوده است.»

مدیرکل توانبخشی مراقبتی سازمان بهزیستی کشور درباره وضعیت فوتی‌های ناشی از کرونا در این مراکز گفت: «با انجام واکسیناسیون کرونا در مراکز شبانه‌روزی توانبخشی میزان ابتلا و فوتی بر اثر این بیماری کاهش داشته است که در مقایسه با بازه زمانی سال گذشته کاهش ۵۰ درصدی ابتلا در مراکز سالمندان و کاهش ۷۵ درصدی فوت را شاهد بودیم. همچنین در کل مراکز شبانه‌روزی که شامل مراکز معلولین، سالمندان و بیماران روان مزمن است نیز در همین ایام واکسیناسیون نسبت به سال قبل شاهد کاهش ۶۲ درصدی فوت بودیم.»

وی با اشاره به واکسیناسیون افراد دارای معلولیت مقیم در خانواده نیز گفت: «واکسیناسیون افراد دارای معلولیت شدید در حال انجام است و از وزارت بهداشت درخواست کردیم تا روزهای آینده سهمیه واکسن افراد دارای معلولیت متوسط و خفیف بالای ۱۸ سال را نیز به ما اعلام کنند تا به جامعه هدف اطلاع‌رسانی شود.»

سراج همچنین بر ضرورت واکسیناسیون ورودی‌های جدید مراکز بهزیستی نیز تاکید کرد و گفت: «در مراکز شبانه‌روزی بهزیستی اعم از مراکز آسیب‌دیدگان اجتماعی یا مراکز توانبخشی یا پیشگیری و اعتیاد تحت هر شرایطی ورودی جدید پذیرش می‌شود. بنابراین نیاز است که ورودی‌های جدید به مراکز نیز واکسینه شوند اما هنوز برای ورودی‌های جدید در استان‌ها این مشکل وجود دارد. حتما باید در برنامه کاری دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار گیرد تا ایمنی و سلامت همه جامعه هدف مقیم در این مراکز حفظ شود.»

طبق اعلام وزارت بهداشت، تاکنون ۱۸ میلیون و ۷۸۹ هزار و ۶۱۶ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۸ میلیون و ۷۱۱ هزار و ۹۷۰ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند. بر این اساس مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۲۷ میلیون و ۵۰۱ هزار و ۵۸۶ دُز رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار