مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و ارتقای بهره‌وری آب و آبفای وزارت نیرو اعلام کرد؛

کاهش ۹ میلیارد مترمکعبی برداشت از سفره‌های آبی تا پایان برنامه هفتم

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و ارتقای بهره‌وری آب و آبفای وزارت نیرو گفت برنامه‌های سازگاری با کم آبی استان‌ها، در صورت اجرا منجر به کاهش برداشت از منابع آب زیرزمینی و اصلاح مصرف در حد ۹ میلیارد متر مکعب تا پایان برنامه هفتم توسعه خواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۹۲۱۱۸
لینک کوتاه کپی شد
کاهش ۹ میلیارد مترمکعبی برداشت از سفره‌های آبی تا پایان برنامه هفتم

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، بنفشه زهرایی افزود: این کاهش منجر به تعادل بخشی (جلوگیری از افت بیشتر آبخوان‌ها) در همه دشت‌های کشور تا سال ۱۴۰۴ خواهد شد.

وی افزود: در برنامه‌های سازگاری با کم آبی مصوب شده، صرفه‌جویی در برداشت از منابع آب سطحی و اصلاح مصرف، در حد ۳.۲ میلیارد متر مکعب تا پایان برنامه هفتم توافق شده و در کارگروه ملی سازگاری با کم آبی مصوب شده است.
مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و ارتقای بهره‌وری آب و آبفا وزارت نیرو از انتشار کتاب ملی سازگاری با کم‌آبی با محتوای خلاصه‌ای از برنامه‌های صرفه‌جویی مصوب در هر استان با برش حوضه‌ آبریز برای منابع آب سطحی و برش محدوده‌ مطالعاتی برای منابع آب زیرزمینی، خبر داد.

وی ادامه داد: این کتاب، نخستین برنامه ملی مدیریت مصرف آب و سازگاری با کم آبی در ایران است که یکی از شاخص‌ترین دستاوردهای کار بین بخشی در دولت تدبیر و امید در بخش آب محسوب می‌شود. این مجموعه، حاصل بیش از ۷۶ هزار نفر ساعت، تعامل و تبادل نظر کارشناسی و مدیریتی در سطح ملی در کارگروه ملی سازگاری با کم آبی و کمیته تخصصی آن و کارگروه‌های استانی سازگاری با کم‌آبی بوده است.

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و ارتقای بهره‌وری آب و آبفا وزارت نیرو اضافه کرد: بررسی برنامه‌های سازگاری با کم آبی استان‌ها در کارگروه ملی و تصویب ۳۱ برنامه‌ استانی سازگاری با کم آبی در پایان فروردین ماه سال ۱۴۰۰ به اتمام رسید.

مشروح برنامه‌های سازگاری با کم آبی استان‌ها و گزارشات عملکرد واصل شده از اجرای آنها در تعدادی از استان‌ها در تارنمای کارگروه ملی سازگاری با کم آبی به آدرس wsanw.ir قابل دسترسی و مشاهده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار