گزارش بانک مرکزی از نرخ دلار در زمستان سال گذشته

تهران (پانا) - بررسی میانگین نرخ دلار در زمستان سال گذشته بیانگر این است که قیمت فروش این ارز در بازار نسبت به پاییز تقریبا ۱۱ درصد کاهش یافته است.

کد مطلب: ۱۱۹۱۵۴۵
لینک کوتاه کپی شد
گزارش بانک مرکزی از نرخ دلار در زمستان سال گذشته

بانک مرکزی در گزارشی نرخ فروش دلار در بازار بین بانکی و بازار آزاد در زمستان سال گذشته را اعلام کرده که طبق آن در دی ماه، دلار در بازار بین بانکی معادل ۴۲۰۰ تومان فروخته می‌شد و در همین ماه این نوع ارز در بازار آزاد به قیمت ۲۵ هزار و ۲۳ تومان فروخته شده است.

علاوه براین، در بهمن سال گذشته نیز نرخ فروش دلار در بازار بین بانکی و بازار آزاد به ترتیب معادل ۴۲۰۰ و ۲۳ هزار و ۹۳۶ تومان بوده است.

همچنین، طبق این گزارش دلار در اسفند ماه در بازار بین بانکی معادل ۴۲۰۰ تومان و در بازار آزاد به قیمت ۲۴ هزار و ۶۶۴ تومان فروخته شده است.

بنابراین، دلار در بازار بین بانکی با نرخ ۴۲۰۰ تومان و در بازار آزاد با میانگین نرخ ۲۴ هزار و ۵۴۱ نومان در پاییز سال گذشته معامله شده است.

از آنجا که در پابیز سال گذشته نرخ فروش دلار در بازار بین بانکی ۴۲۰۰ تومان و در بازار آزاد نیز به طور متوسط ۲۷ هزار و ۲۲۹ تومان بوده است، در مقایسه با زمستان سال گذشته از دلار در بازار آزاد تقریبا با ۱۱ درصد کاهش مواجه شده است.

علاوه براین، در این مدت نرخ این ارز در بازار بین بانکی نیز نسبت به پاییز سال گذشته تغییری نکرده و ثابت مانده است.

همچنین، نرخ فروش دلار در دی ماه فصل زمستان بیشترین قیمت نسبت به ماه‌های دیگر این فصل را به خود دیده است.

بنابراین، دلار میانگین نرخ خود را در اولین فصل سال گذشته با ۱۶ هزار تومان شروع کرد که در فصل پاییز با میانگین نرخ فروش این ارز با ۲۷ هزار و ۲۲۹ تومان بیشترین افزایش را داشت و با متوسط قیمت ۲۴ هزار و ۵۴۱ تومان در فصل زمستان سال گذشته را به پایان رساند.

از سوی دیگر، ماه‌های فروردین و مهر با ثبت میانگین نرخ دلار به ترتیب معادل ۱۵ هزار و ۸۱۸ و ۲۹ هزار و ۲۴۳ تومان دارای کمترین و بیشترین قیمت دلار در سال گذشته هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار