سیلاب‌های اخیر۱۰۰ میلیارد تومان خسارت به جاده‌ها زده است

تهران (پانا) - براثر وقوع سیل در شب‌های گذشته حدود ۱۰۰ میلیارد تومان خسارت به راه‌های کشور و ابنیه فنی وارد شده است.

کد مطلب: ۱۱۸۲۶۳۶
لینک کوتاه کپی شد
سیلاب‌های اخیر۱۰۰ میلیارد تومان خسارت به جاده‌ها زده است

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، فرهاد مهریاری مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات این سازمان درباره آخرین وضعیت جاده‌ها پس از سیل روزهای اخیر گفت: بر اثر بارش‌های رگباری شدید و تگرگ در روزهای گذشته در محورهای مواصلاتی برخی استان‌های کشور از جمله تهران، سیستان و بلوچستان، اصفهان، یزد، کرمان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی شاهد جاری شدن سیلاب و ایجاد انسدادهای موقت بودیم .

وی افزود: با توجه به شدت و حجم بارش‌ها در زمان کوتاه و جاری شدن سیلاب همراه سنگ و تنه درختان، برخی راه‌ها مسدود شد و امکان حرکت وسایل نقلیه در این مسیرها میسر نبود.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری با بیان این‌که در محدوده جاجرود در محور تهران - بومهن، حجم بالای خودرو در زمان جاری شدن سیل و گرفتار شدن آن‌ها باعث ترافیک سنگین و کندی عملیات پاکسازی و هدایت سیلاب توسط عوامل راهداری شد، افزود: خوشبختانه سیلاب در تهران خسارات جانی و مالی برای هموطنان نداشت ولی آسیب‌هایی به بدنه راه وارد شده است.

مهریاری توضیح داد: در حال حاضر هیچ یک از مسیرها در شهرهایی که دچار سیل شده اند مسدود نیست و با کمک نیروهای راهداری مسیرها بازگشایی شده اند.

این مقام مسئول تصریح کرد: در دیگر استان‌های کشور مانند سیستان و بلوچستان ،خراسان رضوی، خراسان جنوبی ، یزد ، اصفهان و کرمان، بروز سیلاب و انسدادهای مقطعی باعث آسیب به جاده ها و ابنیه فنی شد که برآورد اولیه ، خسارت بیش از ۱۰۰ میلیارد تومانی را نشان می‌دهد.

وی تاکید کرد: پس از انجام عملیات پاکسازی و اقدامات لازم توسط اکیپ‌های راهداری به همراه ماشین آلات سنگین، نسبت به بازگشایی مسیرهای اعلام شده در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام شد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اضافه کرد: در جریان سیل اخیر متاسفانه یکی از راهداران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد در حین کمک‌رسانی به هموطنان دچار حادثه شد و جان خود را از دست داد.

مهریای بیان کرد: از مهم‌ترین اقدامات راهداری در بحران سیل می‌توان به رفع گرفتگی آبروها؛ هدایت روان آب‌های سطحی به آبروهای کناری؛ پاکسازی سطح راه از باقیمانده رسوبات سیل و مقاوم سازی موقت ابنیه و بدنه راه، که دچار آسیب شده اند و نهایتاً بازگشایی راه برای جریان ترافیک اشاره کرد.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، وی اشاره کرد: توصیه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به هموطنان این است که قبل از هرگونه اقدام به سفر به هشدارهای هواشناسی توجه کرده و از سفرهای غیرضروری در زمان بارش‌های بهاری در مناطق و جاده‌های کوهستانی یا کویری با سابقه سیل خودداری کنند و در هنگام بروز سیل ضمن توقف در مکان مناسب، مسیر راه را برای وسایل نقلیه راهداری و امدادی باز کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار