تعطیلی همه آموزشگاه‌های هنری در زنجان

زنجان (پانا)- با توجه به اعلام وضعیت قرمز کرونایی، همه آموزشگاه‌های هنری در زنجان تعطیل شد.

کد مطلب: ۱۱۷۵۹۵۸
لینک کوتاه کپی شد
تعطیلی همه آموزشگاه‌های هنری در زنجان

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، با گسترش بی امان ویروس کرونا، بارها محدودیت‌های مختلف در سطح کشور اعمال شد، اما در این میان، همواره انگشت اعمال محدودیت‌های کرونایی به نوعی آموزشگاه‌های آزاد را اشاره گرفته و این صنف که تا پیش از کرونا هم با مشکلات اقتصادی بسیاری دست به گریبان بودند، حالا با آمدن کرونا و تعطیلی‌های چند باره بیش از پیش به مشکل خورده و دچار رکود اقتصادی شده‌اند.

در روزهای گذشته منحنی شیوع کرونا باز هم حکایت از افزایش بی‌رویه این بیماری در کشور دارد؛ ۳۱ استان ایران در وضعیت قرمز و نارنجی قرار دارند و ستاد ملی مقابله با کرونا با اعمال محدودیت‌های تازه‌ برای مبارزه با این ویروس در تهران، مراکز استان‌ها و شهرهای بزرگ، تعطیلی یک ماهه مشاغل گروه 2، 3 و 4 را اعلام کرد، بر همین اساس از دو روز قبل بیش از 100 آموزشگاه هنری در زنجان تعطیل شده است.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در این باره گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، آموزشگاه‌های هنری در استان تعطیل شده و منتظر اعلام بعدی ستاد ملی کرونا هستیم.

ایرج داودبیگی با اشاره به خسارات وارده به اصحاب هنر در ایام شیوع ویروس کرونا گفت: در این مدت چند آموزشگاه به علت رکود اقتصادی تعطیل شدند، اما هنوز برآورد دقیقی از خسارات وارده به این مشاغل نداریم.

وی گفت: شیوع ویروس کرونا اتفاقی غیرمنتظره بود ولی هنرمندان استان زنجان از زمان شیوع ویروس کرونا در زمینه‌های مختلف هنری مانند تولید محتوا، انیمیشن‌سازی، موشن‌گرافی، برگزاری نمایشگاه و جشنواره‌های مجازی، ساخت کلیپ و ... فعالیت خوبی داشته‌ و در هر حوزه‌ای که می‌توانستند، از ظرفیت‌های فضای مجازی برای تولید آثار هنری استفاده‌ کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار