حسین خنیفر:

دستیابی به اهداف بلند مدت دانشگاه فرهنگیان زمینه تامین منابع انسانی را فراهم می‌کند

تهران (پانا) - رئیس دانشگاه فرهنگیان، دستیابی به اهداف بلند مدت این دانشگاه را زمینه ساز تامین منابع انسانی کارآمد دانست.

کد مطلب: ۱۱۷۵۹۰۷
لینک کوتاه کپی شد
دستیابی به اهداف بلند مدت دانشگاه فرهنگیان زمینه تامین منابع انسانی را فراهم می‌کند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، حسین خنیفر، در پایان بیست و هفتمین اجلاس مجازی مشترک سراسری سرپرستان مدیریت های استانی، پردیس ها و مراکز این دانشگاه با قدردانی از حضور کلیه مدیران و مسئولان ستادی و استانی در جلسه برگزار شده اهداف تحقق تعلیم و تربیت را در گرو تربیت نیروی انسانی کارآمد دانست و تصریح کرد: جذب و نگهداشت، توانمندسازی و به روز بودن نیرو از مهم ترین عوامل اثرگذار در تداوم و استمرار یک سیستم پویا به شمار می رود.

خنیفر، مسئولیت در آموزش و پرورش را بس سنگین و خطیر خواند و گفت: آموزش کامل، نظارت به موقع و کارورزی غنی از اهم عوامل در تربیت دانشجو معلم است.

وی، با تاکید بر اولویت بندی امور در سازمان خاطر نشان کرد: خلاقیت، نوآوری و صرفه جویی از جمله معیارهای اساسی پیشرفت سازمان است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، از ادامه شرایط حاکم بر جهان سخن گفت و افزود: بررسی آثار برخی از وقایع همچون انقلاب ها صرفا پس از وقوع امکان پذیر است.

این مقام مسئول، پاندمی کرونا را از جمله این وقایع دانست و با اشاره به دو واژه سازش و سازگاری در روانشناسی ادامه داد: هنر انسان، سازگاری است. چرا که سازش به معنای تسلیم، پایان و اطاعت است. اما سازگاری، تطبیق با شرایط و مصادره شرایط به نفع فرد است.

دبیر هیات امنای دانشگاه فرهنگیان، تصویر نظام های آموزشی عصر حاضر را جدید خواند و با تاکید بر ترسیم نظام آموزشی خود در این تابلو اظهار داشت: محتوا، روش، استاد، دانشجو معلم، آزمون، نظارت، ارزیابی، بودجه، مسائل فرهنگی و فعالیت های دانشجویی و پژوهشی باید خلاقانه، جدید و مطابق با تحولات روز باشد.

خنیفر، شرایط موجود را فرصتی مناسب به منظور محک زدن شایستگی ها اعلام و تصریح کرد: زندگی در شرایط موجود غلبه بر بحران و تبدیل بحران به فرصت و پیشرفت است.

وی، خطاب به مدیران استانی تبدیل فرصت و تهدید به رشد و تعالی در دانشگاه فرهنگیان را ضروری خواند و افزود: این دانشگاه گره گشای منابع انسانی آموزش و پرورش است. ما پذیرفته ایم که در کشتی آموزش و پرورش از لنگرگاه های منابع انسانی به جا و به موقع استفاده کنیم.

این مقام مسئول، با تاکید بر حفظ نیرو توسط آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان یادآور شد: تفکر برروی ایده ها و ارائه راهکار برای چگونگی حفظ نیرو به منظور سی سال فعالیت در آموزش و پرورش، نیازمند تفکر جمعی است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، دستیابی به اهداف بلند مدت دانشگاه را نیازمند شناخت و تقسیم بندی مناسب امور خواند و گفت: باید با همفکری، زمینه دستیابی و تحقق اهداف غایی از اهداف کلان و متکثر ریز شده فراهم آید.

دبیر هیات امنای دانشگاه فرهنگیان، تلاش برای حل مسائل را مهم دانست و افزود: انجام کارهای بزرگ نیازمند اراده هایی بزرگ است. تقسیم کار نیز باید بر اساس وظایف سازمانی صورت گیرد.

خنیفر، در پایان تامین، تضمین و تجهیز معلم و تداوم آموزش معلم با نگاه 30 تا 35 سال را از وظایف خطیر دانشگاه فرهنگیان اعلام و تاکید کرد: انسداد بیسوادی و تامین کمبود نیروی انسانی آموزش و پرورش در دستان دانشگاه فرهنگیان است. باید با عبور از بحران ها و پذیرش نقدهای منصفانه زمینه دستیابی به اهداف پیش رو را تسهیل کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار