در افتتاح مدرسه ۱۸ کلاسی پور رضایی؛

حاجی میرزایی: مدرسه محل انسان سازی و تربیت افراد برای آینده کشور است

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر این که مدرسه محل انسان سازی و تربیت افراد برای آینده کشور است، گفت افتتاح مدرسه از ارزشمندترین اقدامات آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۱۱۷۵۶۵۰
لینک کوتاه کپی شد
حاجی میرزایی: مدرسه محل انسان سازی و تربیت افراد برای آینده کشور است

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محسن حاجی میرزایی در مراسم افتتاح مدرسه 18 کلاسی پور رضایی، با اشاره به اینکه در میان همه اقدامات خیری که صورت می گیرد، افتتاح مدرسه مهمترین آن است، گفت: باید دید محصول پروژه افتتاح شده چیست و پذیرفت که پرورش انسان، اهمیت والایی دارد. زیرا انسان اشرف مخلوقات و موجودی است که همه هستی برای او خلق شده و در تسخیر اوست.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که پیامبر اکرم (ص) برای هدایت انسان ها، خود را به مشقت می انداختند، افزود: مدرسه جایگاه تربیت انسان است و تربیت جزو رفیع ترین بنیان های انسانی است.

حاجی میرزایی با اشاره به این که هر چیزی را می‌توان وزن کرد اما تحول انسان ها قابل قیاس نیست، اظهارکرد:مدرسه محل انسان سازی و تربیت افراد برای آینده کشور است .

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه استان یزد در مقایسه با سایر استان ها، در امر آموزش و ایجاد فضاهای مناسب، وضعیت مطلوبی دارد، گفت: این امر نشانگر فهم و آگاهی مردمان شهر دارالعباده یزد و انگیزه های بالایی است که در این زمینه وجود دارد.

حاجی میرزایی اظهار کرد: کار خیّری دو وجه دارد، یک اثر مهم آن بر جامعه است که بسیار‌حائز اهمیت بوده و وجه دیگر، اثری است که بر خود فرد انفاق کننده دارد. طبق آیات قرآن شخصیت انسان کامل نیست تا زمانی که انفاق کند زیرا انفاق تربیت کننده بوده و قبل از تربیت دیگری، انفاق کننده خود را تربیت می کند‌.

وی با بیان اینکه مدرسه سازی در برخی مناطق کشور به خاطر رشد جمعیت از جمله یزد با مشکلاتی روبروست، افزود: در یزد با رشد پنج درصدی جمعیت دانش آموزان روبرو هستیم که این امر نیازمند توجه جدی به مدرسه سازی است.

وزیر آموزش و پرورش در پایان با اشاره به تحرک جمعیت و تراکم بالای جمعیت در برخی شهرها، گفت: شهرهای متراکم نیازمند مدرسه هستند و با مدرسه سازی می توان عدم تعادل را در این مناطق جبران کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار