راه‌اندازی سامانه جامع ثبت نام الکترونیکی مدارس و حذف مراجعه حضوری

تهران (پانا) - مدیرکل اداره ارزیابی و عملکرد و پاسخگویی به شکایات اعلام کرد را‌ه‌اندازی سامانه جامع الکترونیکی ثبت نام مدارس در دستور کار بود که به دلیل شرایط موجود به تعویق افتاد.

کد مطلب: ۱۰۷۶۳۶۷
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی سامانه جامع ثبت نام الکترونیکی مدارس و حذف مراجعه حضوری

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، زهرا مظفر مدیرکل اداره ارزیابی و عملکرد و پاسخگویی به شکایات، درباره ضوابط ثبت نام دانش آموزان برای سال تحصیلی آینده بیان کرد: ثبت نام دانش آموزان اول ابتدایی که از اول خرداد آغاز شده است همچنین برای دانش آموزان متوسطه اول و دوم هم از تیر این فرآیند انجام خواهد شد و اتمام زمان ثبت نام هم مرداد خواهد بود.

وی ادامه داد: باتوجه به شرایط موجود و بیماری کرونا به مدارس تاکید کردیم تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نوبت‌دهی به خانواده ها برای ثبت نام دانش آموزان برنامه ریزی داشته باشند، دانش آموزان میان پایه هم اگر قصد تغییر مدرسه را نداشته باشند به طور خودکار از سوی مدرسه برای سال آینده ثبت نام خواهند شد و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

مدیرکل اداره ارزیابی و عملکرد و پاسخگویی به شکایات در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا سامانه ثبت‌نام الکترونیکی برای ثبت نام راه‌اندازی نمی‌شود، بیان کرد: قرار بر این بود تا سامانه جامع ثبت نام الکترونیکی مدارس راه‌اندازی شود تا روند نام نویسی به طور غیرحضوری انجام شود اما به دلیل راه اندازی شبکه شاد و اینکه بخش عمده تمرکز بخش فناوری اطلاعات وزارتخانه روی این موضوع است، کار راه اندازی سامانه جامع الکترونیکی ثبت نام به تعویق افتاد.

مظفر اضافه کرد: اگر حتی این سامانه برای فصل ثبت نام امسال راه اندازی نشود پیگیر آن هستیم تا سامانه برای سال‌های آتی قابل دسترسی باشد و مراجعه حضوری به حداقل برسد.

مشکل تعیین مرز جغرافیایی رفع می‌شود؟

وی درباره تعیین محدوده ثبت نام برای ثبت نام دانش آموزان عنوان کرد: در شهرهای بزرگ نظیر تهران محدوده جغرافیایی برای نام نویسی دانش آموزان در مدارس تعیین شده است و با توجه به بعد مسافت چاره ای به جز این کار نداریم و دانش آموزان باید براساس محدوده محل سکونت در مدارس ثبت نام کنند.

مظفر بیان کرد: چنانچه دانش آموزی یک بلوار یا خیابان با محدوده جغرافیایی فاصله داشته باشد با توجه به آیین نامه اجرایی ستاد ثبت نام می‌توانند با مراجعه به ستاد ثبت نام و تائیدیه آن برای نام نویسی در مدرسه اقدام کنند.

مدیرکل اداره ارزیابی و عملکرد و پاسخگویی به شکایات تاکید کرد: البته این شرایط صرفا برای دانش آموزانی است که با مدرسه خارج از محدوده فاصله بسیار کمی داشته باشند؛ به عنوان مثال مناطق ۲ و ۹ تهران با یک اتوبان جدا می‌شود و مرزبندی مدارس با یک اتوبان جدا می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار