رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی خبر داد

راه اندازی پویش "درس خانه"در سایت رشد جهت بارگذاری محتوای آموزشی معلمان

تهران (پانا) - رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی از راه اندازی پویش "درس خانه" در سایت رشد برای بارگذاری محتوای آموزشی تولید شده توسط معلمان خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۳۲۳۱۹
لینک کوتاه کپی شد
راه اندازی پویش "درس خانه"در سایت رشد جهت بارگذاری محتوای آموزشی معلمان

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، حجت السلام علی ذوعلم با اشاره به راه اندازی پویش"درس خانه" و محتواهای تولید شده، گفت: اکنون دانش آموزان به دلیل شیوع ویروس کرونا، از حضور در کلاس درس و استفاده حضوری از معلمان محروم هستند، به همین منظور تلاش‌هایی در وزارت آموزش و پرورش انجام شد که بتوان با استفاده از فضای مجازی و همچنین خلاقیت و فعالیت معلمان، روند آموزشی پیدا کند.

او افزود: در همین راستا در سایت رشد (شبکه ملی مدارس کشور) "پویش درس خانه"برای همکاران فرهنگی و معلمان پیش بینی شده تا درسی را که ارئه می‌دهند در اختیار دیگران قرار بگیرد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اشاره کرد: در این پویش که اقدامی مشترک بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است، دروس مجازی که معلمان با خلاقیت و نوآوری خودشان تولید کننده آن هستند،مورد سنجش و ارزشیابی قرار می‌گیرد.

ذوعلم در ادامه اضافه کرد: در این پویش بهترین محتواها مورد ارزیابی قرار گرفته و انتخاب می‌شوند و از کسانی که این برنامه و محتوا را خلق کرده‌اند، تقدیر صورت می‌گیرد و محتوا در اختیار بقیه افراد قرار می‌گیرد تا آنها نیز از آن استفاده کنند.

او با بیان اینکه باید از این شرایط ایجاد شده (بیماری کرونا و تعطیلی مدارس) به‌عنوان یک فرصت استفاده کرد، گفت: باید بتوانیم با تلفیق رسانه‌های دیگر در کنار کتاب درسی به عنوان یک بسته تربیت و یادگیری که در اسناد تحولی وزارت آموزش و پرورش هم به آن تاکید شده است، استفاده کنیم.

ذوعلم در پایان تاکید کرد: مطابق اسناد بالادستی، محتوای آموزشی صرفاً از طریق کتاب نباید منتقل شود بلکه باید بتوانیم از معلمان به عنوان تولیدکنندگان محتوای آموزشی استفاده کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار