در آیین رونمایی از سردیس طلایه‌داران بازی‌های آسیایی:

قالیباف: بدون مشورت مردم نباید قانونگذاری کرد

تهران (پانا) - رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر کجا مردم هستند و می‌توانند کاری انجام دهند، دیگر نباید دخالت کرد، گفت بدون مشورت مردم نباید قانونگذاری کرد، باید قانونی گذاشت که مشکل مردم را حل کند نه اینکه آن‌ها را به سختی بیندازد.

کد مطلب: ۱۲۳۳۳۸۳
لینک کوتاه کپی شد
قالیباف: بدون مشورت مردم نباید قانونگذاری کرد

به گزارش روابط عمومی مجلس، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی که صبح امروز (سه‌شنبه، 2 آذر) در آیین رونمایی از سردیس طلایه‌داران بازی‌های آسیایی (علی باغبان‌باشی، میررسول رئیسی، تیمور غیاسی، هوشنگ کارگرنژاد و مدال‌آور پارالمپیک راضیه شیرمحمدی) در کمیته ملی المپیک برگزار شد ضمن تبریک هفته بسیج، گفت: این هفته یادآور رشادت‌ها، مجاهدت‌ها و شهادت بزرگانی در این عرصه برای دفاع از کشور و انقلاب اسلامی است که جان خود را آگاهانه، مجاهدانه و عاشقانه فدا کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین هفته کتاب و موضوع فرهنگ و ادبیات سرزمینی خود را نیز به همه فرهنگ دوستان و عزیزانی که در حوزه فرهنگ و ادبیات فعالیت می‌کنند تبریک می‌گویم. ما یکی از کشورهای غنی دنیا به لحاظ فرهنگی هستیم که به همه اساتید فعال در این حوزه خسته نباشید می‌گویم.

وی در ادامه ضمن خداقوت و تبریک به قهرمانانی که در زمان سخت شیوع کرونا و در المپیکی که با یک سال تاخیر در توکیو برگزار شد افتخار آفریدند گفت: از قهرمانان کشتی آزاد و فرنگی که در بازی‌های اسلو انصافا گل کاشتند و نشاط را به جوانان هدیه کردند خداقوت می‌گویم که بیش از توقع درخشیدند و ما قدردان آن‌ها هستیم.

وی همچنین با اشاره به میهمانان این مراسم اظهار کرد: امروز در جمع پیشکسوتانی هستیم که بدون شک نماد فرهنگی ما هستند و نه تنها الگو و سفیران فرهنگی ما در دنیا هستند بلکه نماد فرهنگ کشور ما نیز محسوب می‌شوند.

رئیس قوه مقننه در ادامه بحث ورزش را یک موضوع و پدیده چندجانبه دانست و افزود: ورزش از یک منظر یک صنعت است و از منظر دیگر پدیده مهم اجتماعی است؛ ورزش در عرصه‌هایی افتخارآفرینی می‌کند که شاید از نظر دیپلماسی نتوان در آن افتخار آفرید. همچنین سرمایه‌گذاری در عرصه ورزش برای امروز و آینده مهم است از این سرمایه‌گذاری به عنوان هزینه یاد نمی‌کنیم، سرمایه‌گذاری که اگر از آن غفلت شود هزینه‌های سرسام‌آوری را در حوزه‌های اجتماعی به بار می‌آورد که باید صدها برابر سرمایه‌گذاری‌ها برای جبران آن هزینه‌ها، هزینه کنیم، ولی باز هم جبران نمی‌شود.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان در ادامه با بیان اینکه زمانی که فرمانده ناجا بودم لایه‌های زیرین اجتماعی را می‌دیدم، یادآور شد: زمانی هم که در شهرداری تهران خدمتگزاری می‌کردم متوجه مسائل مهم اجتماعی، نشاط و شادی از یک مدرسه کوچک تا یک واحد بزرگ شهری بودم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه هرجا توفیق به خدمت داشتم از امر ورزش غفلت نکرده و تلاش کردم همواره نگاه حداکثری که البته حداقل وظیفه ما است، نسبت به ورزش داشته باشم تصریح کرد: حتما در مجلس به عنوان نمایندگان مردم از سطح عمومی تا سطح قهرمانی، در خدمت این عرصه هستیم و به اشکالات بیان شده رسیدگی می‌کنیم و اگر مصوبات ایرادات ایجاد کرده تلاش می‌کنیم در حداقل زمان ممکن و براساس قانون آیین‌نامه داخلی مجلس به آن رسیدگی کنیم.

قالیباف ادامه داد: امیدواریم بتوانیم در رتبه‌های جهانی بیش از پیش در المپیک و پارالمپیک موفق شویم و ما نیز حمایت خواهیم کرد.

رئیس مجلس با اشاره به شرایط کشور گفت: شرایط سخت کرونایی محدودیت‌هایی را ایجاد کرده است اما باید تاکید کنم که مشکل اول کشور، نبود امکانات نیست بلکه مشکل اصلی نداشتن برنامه مشخص و نقشه راه مدون برای مدیریت درست در سطوح مختلف است.

رئیس قوه مقننه در ادامه با اشاره به این مطلب که هرجا اراده کردیم پیروز شدیم پس می‌توانیم از این مشکلات عبور کنیم، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های هر عرصه که باید مورد توجه قرار گیرد، مردمی‌سازی فعالیت‌هاست و در این مسئله هرچه موضوعات را متمرکز کرده و رفتار دولتی داشته باشیم و بوروکراسی‌های اداری بگذاریم، باید بپذیریم خلاقیت از بین خواهد رفت و استعدادکشی رخ خواهد داد و دارایی‌های مادی و ظرفیت‌های انسانی در حوزه اقتصاد، فرهنگ، ورزش و اجتماع نیز از دست می‌رود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه مهم است هر کجا هستیم درگیر روحیه سیستم‌های سخت دولت‌محوری به معنای عام نشویم، عنوان کرد: هر کجا مردم هستند و می‌توانند کاری انجام دهند، ما نباید در آن دخالت کنیم همچنین بدون مشورت مردم نباید قانونگذاری کنیم و باید قانونی بگذاریم که مشکل مردم را حل کند نه اینکه آن‌ها را به سختی بیندازد و همه این‌ها لازمه موفقیت است.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین در پایان خاطرنشان کرد: از باب شهروندی و اینکه اهل طرقبه هستم این حق به گردن من است که یادی از شهدای طرقبه و یادی از مرحوم باغبانباشی کنم که چند هفته قبل به رحمت خدا رفتند لذا عرض تسلیت ویژه به خانواده ایشان دارم. همچنین خرسندم که از مجموعه پنج نمادی که امروز رونمایی می‌شود توفیق داریم که سه تن از آن‌ها خراسانی و از مجاوران امام رضا (ع) هستند که مایه افتخار است و ان شاءالله ایران و ایرانی همواره بدرخشد و سربلند باشد.

در پایان این مراسم از سردیس «علی باغبانباشی» و «تیمور غیاثی» در دوومیدانی، «میر رسول رئیسی» و «هوشنگ کارگرنژاد» در رشته وزنه‌برداری و «راضیه شیرمحمدی» مدال‌آور پارالمپیک با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، سجادی وزیر ورزش و جوانان و صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک رونمایی و از خانواده آن‌ها تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار