انداختن توپ پروسه طولانی بازسازی ورزشگاه آزادی به زمین سرخابی‌ها

تهران (پانا) - نایب رییس فدراسیون فوتبال طولانی شدن پروسه بازسازی ورزشگاه آزادی را به عدم همکاری استقلال و پرسپولیس در این بحث ربط داد.

کد مطلب: ۱۴۹۸۲۶۲
لینک کوتاه کپی شد
انداختن توپ پروسه طولانی بازسازی ورزشگاه آزادی به زمین سرخابی‌ها

مهدی محمدنبی در حاشیه بازدید مسئولان فدراسیون و باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس از ورزشگاه شهدای شهر قدس برای میزبانی دو تیم تهرانی در لیگ نخبگان آسیا گفت: تولیت استادیوم‌ها با خود باشگاه است و ما فقط باید تسهیل‌گری کنیم، اما پرسپولیس و استقلال به هر دلیلی در این قضیه کنار ایستاده و فقط چالش‌ها و نیاز‌ها را گفتند. آیا خودشان برای رفع آن‌ها کاری کردند؟ همه کمک می‌کنند و خودشان هم باید کار باشند.

وی افزود: حدود ۴۰ روز قبل با میرشاد ماجدی جلسه داشتم. در صورتی که هیأت تهران هم نقشی مانند فدراسیون دارد. در دنیا استادیوم برای خود باشگاه است و آن‌ها مسئولیت دارند. سایرین هم کمک می‌کنند. از شورای شهر و استانداری تشکر می‌کنیم که در این فرصت کم مسیر را طی کرده و برخی کار‌ها را انجام داده‌اند.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال گفت: اگر استادیوم دیگری مدنظر است، همین امروز باشگاه‌ها گزینه‌های خود را معرفی کنند و ما حرفی نداریم. اگر می‌خواهند بازی‌شان در ایران برگزار شود باید خودشان وسط میدان بیایند. خواهش می‌کنم خودشان هم نظر و پیشنهاد بدهند. اگر می‌گویند حداقل ۲۰ هزار تماشاگر می‌خواهیم، استادیومی را معرفی کنند که مشکلی نداشته باشد و همه مسائل را به بهترین شکل مدیریت کنیم. تاکنون سرخابی‌ها استادیوم دیگری را معرفی نکرده‌اند.

نبی تصریح کرد: استقلال برای آزادی یا شهرقدس نامه رسمی زده است. برگزاری بازی در آزادی که به دلایل مختلف شدنی نیست. پرسپولیس هم باید نامه‌اش را بزند. اگر معرفی نکند، ما هیچ قدمی برنمی‌داریم. شهر قدس هم در این مدت با تلاش بسیج گونه مسئولان استان باید مشکلاتش رفع شود.

وی درباره روند حل مشکل و نقص‌های این ورزشگاه اضافه کرد: داود رفعتی ۳۰ تا ۴۰ مورد از ورزشگاه شهرقدس ایراد گرفته بود که خوشبختانه همه آن‌ها رفع شد. همچنین باید به تماشاگران خدمات ویژه بدهیم، زیرا در غیر این صورت یک مصیبت و آبروریزی است که استادیوم بوفه نداشته باشد یا سرویس بهداشتی‌اش ضعیف باشد.

نبی تصریح کرد: در مورد سامانه بلیت فروشی الکترونیکی باید بگویم کانون هواداران تابع قوانین باشگاه است و باید با نظر مسئولان وزارت کشور آئین نامه اجرایی هم تدوین و به همه باشگاه‌ها ابلاغ شود. از سازمان ثبت احوال موافقت را گرفته‌اند تا سامانه را در اختیار بگذارند، اما کانون هواداران و مدیران عامل هم باید تابع آئین‌نامه باشند.

نایب رئیس فدراسیون ادامه داد: اگر استقلال و پرسپولیس استادیوم آزادی را درست می‌کردند امروز این جلسه برگزار نمی‌شد. پس استادیوم آزادی جواب منفی داده است. یادم است شهرقدس هم مسابقات بین‌المللی را برگزار کرده است. در بحث رسانه‌های گروهی کار روابط عمومی فدراسیون واقعاً سخت است. با ۳۰ صندلی برای رسانه‌ها اگر رسانه‌های خارجی بیایند، چه کنیم؟ باید این ظرفیت افزایش پیدا کند. باید در این بحث همکاری شود تا با ورود رسانه‌های خارجی به مشکل نخوریم.

نبی افزود: همچنین باید تدبیری در مورد ترافیک شهری در زمان برگزاری بازی داشته باشیم. اگر به لحاظ ترافیکی بتوانیم کنترل کنیم، دست‌کم حدود یک ساعت طول می‌کشد تا تیم‌ها از هتل‌های شمال تهران به ورزشگاه برسند. باید خیابان منتهی به ورزشگاه را نیز پاک‌سازی کنیم به شکلی که یک ماشین هم در آن نباشد. ورود و خروج تیم‌ها خیلی اهمیت دارد.

وی افزود: با حضور ستارگان تیم‌های حاضر در لیگ نخبگان قطعاً هواداران زیادی می‌آیند و باید درمورد افزایش تماشاگران فکری کنیم. باید در شهر پرده‌های سینمایی نصب شود تا تماشاگران بتوانند استفاده کنند. باز هم تاکید می‌کنم اگر استقلال و پرسپولیس استادیوم دیگری را معرفی کردند، کار را انجام بدهیم. بردن بازی به خارج از کشور هم ظلم به دو تیم است و مصیبت‌های زیادی خواهیم داشت. با همین دست فرمان جلو می‌رویم. استادیوم شهرقدس بهترین جا برای برگزاری مسابقات ویژه مثل دیدار‌های رده پایه بین‌المللی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار