معاون پرورشی آموزش و پرورش ناحیه ۲ قزوین:

فرهنگ ایثار و مقاومت در بین دانش‌آموزان ترغیب و تقویت خواهد شد

قزوین (پانا) - معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش ناحیه 2 قزوین گفت: ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس همواره نام و خاطره شهدای گرانقدر، زنده خواهد ماند و فرهنگ ایثار و مقاومت در بین دانش‌آموزان هم ترغیب و هم تقویت خواهد شد.

کد مطلب: ۱۵۰۴۷۰۱
لینک کوتاه کپی شد

حجت‌الاسلام چراغی در گفت‌وگو با پانا ضمن تبریک حلول ماه ربیع خاطرنشان کرد: «گرامی می‌داریم یاد و خاطره شهدای مقاومت و تقارن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس را به فال نیک می‌گیریم که هر ساله این 2عنوان خوب در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند.»

وی اظهار کرد: «با گرامیداشت هفته دفاع مقدس همواره نام و خاطره شهدای گرانقدر، زنده خواهد ماند و فرهنگ ایثار و مقاومت در بین دانش‌آموزان هم ترغیب و هم تقویت خواهد شد.»

حجت‌الاسلام چراغی افزود: «دانش‌آموزان نیز باید قدردان شهدا و فرهنگ ایثار و مقاومت باشند. همچنین در مراسم بازگشایی مدارس از خانواده‌های شهدا و ایثارگران، دعوت و تجلیل به عمل آمد.»

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش ناحیه 2 قزوین با اشاره به گزارشی از پروژه مهر گفت: «همکاران در سطوح مختلف استانی و کشوری هم تابستان و هم مهرماه در قالب پروژه مهر، مشغول فعالیت بودند. تجهیز مدارس برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید و نیازسنجی امکانات جدید انجام شده و بعد از نیازسنجی امکانات مورد نیاز به مدارس تزریق شد تا بتوانند سال تحصیلی جدید را با تجهیزات بهتر آغاز کنند.»

وی اظهار کرد: «ما هم در کنار سایر همکاران و مدیریت ناحیه ۲، وظیفه سازماندهی و ساماندهی نیروها را بر عهده داشتیم. در این راستا ابلاغ همکاران مشخص شده تا در زمان بازگشایی مدارس هیچ کلاسی بدون معلم نباشد.

حجت‌الاسلام چراغی خاطرنشان کرد: «امسال در بحث نیروها، نیروی مشاور را داریم که مشاوره مدارس در زمینه آسیب‌های اجتماعی، شناسایی آسیب‌های اجتماعی و کمک به مباحثی که مربوط به مشاوره مدرسه است. این مشاوران در کنار سایر همکاران در مدرسه حضور خواهند داشت.»

وی اظهار کرد: «همچنین پروژه مهر در قالب مهر امام رضا(ع) ۶۰ میلیارد تومان از طرف اداره کل آموزش و پرورش استان و اداره کل نوسازی به مدارس استان قزوین تزریق شده که شامل مدارس ناحیه ۲ نیز می‌شود که این توفیق با کمک و همت معاونت تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان در قالب اقلام ورزشی، تحویل ناحیه ۲ شده و در همین ایام به مدارس ارسال خواهد شد.»

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش ناحیه 2 قزوین افزود: «از طرح‌های مربوط به بازگشایی مدارس، طرح شهید عجمیان است که با عنوان رنگ‌آمیزی و شاداب‌‌سازی مدارس در سال جدید تحصیلی توسط دانش‌آموزان در قالب حرکت جهادی و نشات‌گرفته از فرهنگ ایثار و مقاومت انجام شده است. همچنین طرح دیگری با نام طرح شهید سلیمانی است که در این طرح، فضاهای ورزشی مخصوصاً چمن‌های ورزشی در مدارسی مانند مدرسه خلیج فارس، مدرسه میرعماد و... تجهیز می‌شود و در همین ایام، افتتاح خواهد شد و در اختیار دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت.»

وی گفت: «برای نیروهای مدارس غیردولتی هم مصاحبه و گزینش صورت گرفته است و همچنین هدایت تحصیلی دانش‌آموزان انجام نیز انجام شده است.»

حجت‌الاسلام چراغی خاطرنشان کرد: «شعار بازگشایی مدارس در مهر امسال «مِهر با مُهر» نام دارد. به این معنا که در مدارس، برگزاری نماز جماعت، اهمیت ویژه‌ای دارد و امسال هم با تلاش مدیران، نمازخانه‌های مدارس آماده برگزاری نماز جماعت در اولین روز آغاز سال تحصیلی شده است.»

حجم فایل ویدیویی : ۳۳.۰۳M مدت زمان فایل ویدیویی : ۰۰:۰۶:۵۹ دانلود فایل
خبرنگار : دانش‌آموز: سیده مهرسانا حسینی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار