در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قاینات مطرح شد:

مسئولیت پذیری یکی از معروف های فراموش شده/ آمران به معروف الگوی دیگران باشند

قاین(پانا) ـ فرماندار قاین با بیان این که پایه های نظام با انجام معروف ها مستحکم تر می شود گفت: یکی از معروف های فراموش شده مسئولیت پذیری است.

کد مطلب: ۸۲۵۷۶۹
لینک کوتاه کپی شد
مسئولیت پذیری یکی از معروف های فراموش شده/ آمران به معروف الگوی دیگران باشند

دراین جلسه حجت الاسلام رحمانی امام جمعه قاین با تاکید بر این که هریک از ما مسئولین باید در ماموریت محوله خود به نحو احسن عمل کنیم گفت: افرادی هم که امر به معروف و نهی از منکر می کنند باید خود الگو باشند.

وی با اشاره به ماه رمضان و موضوع روزه خوری در ملاء عام گفت: یکی از موضوعات مهم این جلسه معروف فراموش شده ای است که گاها درشهر مشاهده می شود.

امام جمعه قاین موضوعات روزه خواری در میادین شهری،پنج شنبه بازار و همچنین موضوع حجاب و پوشش رفتاری در بین مردم و برخی از دانشجویان رااز جمله مواردمورد بحث جلسه مطرح کرد و خواستار پیگیری وبرخورد مناسب مسئولین با این موضوعات شد.

مشیرالحق عابدی فرماندار فرماندار قاین با بیان این که پایه های نظام با انجام معروف ها مستحکم تر می شود گفت: یکی از معروف های فراموش شده مسئولیت پذیری است.

وی افزود: اگر مسئولین ما و مردم در اجرای قوانین مسئولیت پذیر باشند وخلاف شرع عمل نکنند و تفسیر قانون را تفسیر به رای شخصی نکنند قطعا این معروف مهم فراموش نخواهد شد.

عابدی ادامه داد: در اجرای قوانین باید مسئولیت پذیر باشیم واین معروف را هم مد نظر داشته باشیم.

فرماندار قاین درادامه گفت: اعتقادات مذهبی ما در بسیاری از جاها ریشه دوانده است و ماه رمضان نیز در بسیاری از جاها تاثیر خود را گذاشته است.

وی افزود: روزی خواری از منکر های معروف است و باید برابر قانون بااین موضوع برخورد شود .

فرماندار قاین به موضوع دروغ نیز اشاره کرد و گفت: خیلی از افراد تمایل دارند که دروغ گویی را با سیاست و کیاست قاطی کنند و دراین زمینه هم باید دقت عمل بیشتری شود.

وی در خصوص بد حجابی نیز گفت: این موضوع به عینه قابل رویت است وباید ریشه یابی شود .

وی افزود: یکی از دلایلی که باعث وجود این گونه مشکلات شده است شاید مدیریت فرهنگی در کشور باشد و این مشکلات هم یک شبه به وجود نیامده است که بخواهد یک شبه حل شود و حل آن نیاز به کار فرهنگی دارد.

فرماندار قاین عدم تعالیم دینی و اسلامی برای کودکان را یکی از منکرهای رایج دانست و گفت: اموزش تعالیم اسلامی از کودکی باید در وجود فرزندان نهادینه شود.

دراین جلسه هریک از اعضاء به بیان دیدگاهها و نظرات خود پیرامون موضوعات مطرح شده در جلسه پرداختند .

اتلاف اموال عمومی،نوع پوشش در بین پسران و دختران،نظارت بر آموزش ها در مهد ها و مدارس ،عدم رعایت حقوق فردی واجتماعی شهروندان نسبت به یکدیگر از موضوعاتی بود که مورد توجه و تاکید اعضای ستاد امر به معروف ونهی از منکر شهرستان بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار