پانا گزارش می دهد/

اختتامیه مسابقه نقاشی امربه معروف و نهی از منکر در نهاوند برگزار شد

مراسم اختتامیه اولین مسابقه نقاشی شهرستان نهاوند با موضوع امر به معروف و نهی از منکر ، حجاب و عفاف و نماز در نهاوند برگزار شد .

کد مطلب: ۶۸۹۷۹۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا همدان، مراسم اختتامیه اولین مسابقه نقاشی شهرستان نهاوند با موضوع امر به معروف و نهی از منکر ، حجاب و عفاف و نماز در نهاوند برگزار شد .
در این مراسم مسئول کانون بسیج هنرمندان نهاوند در سخنانی با اشاره به ایه شریفه قرآن کریم که خداوند می فرماید بهترین بندگان من کسانی هستند که ایمان اورده و امر به معروف و نهی از منکر انجام دهند گفت : در دین مبین اسلام تاکیدات فراوانی بر این فریضه مهم الهی شده است و این اهمیت می بایست در بین هنرمندان جایگاه واقعی خود را بیابد و با توجه به تاثیر گذاری شگفتی که هنر در به وجود آوردن یک فرهنگ و تفکر دارد در راستای ادای تکلیف و همچنین خلق آثار محتوایی و دینی و القای فرهنگی امر به معروف و نهی از منکر و همچنین نماز که ستون دین و دلیل رستگاری همگان است و حجاب و عفاف که نقطه مقابل شر و ظلالتهاست بر آن شدیم تا با برگزاری مسابقه ای هنری در رشته نقاشی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر ، حجاب و عفاف و نماز هنرمندان را به سمت خلق آثاری ماندگار و تاثیر گذار پیش ببریم .
وی افزود : این مسابقه به همت کانون بسیج هنرمندان و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزشگاههای آزاد هنری شهرستان در 2 رده سنی کودک و نوجوان و بزرگسالان به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج برگزار و بیش از 150 اثر به دبیرخانه مسابقه ارسال گردید و از این میان 13 اثر به عنوان آثار برگزیده در بخش مسابقه و پایانی حضور یافتند . و امروز در این مراسم افتخار آن راداریم تا قدردان زحمات این عزیزان باشیم .
امیر بحیرایی خاطر نشان کرد : همچنین نمایشگاهی از آثار برگزیده به تعداد 35 اثر از 12 آذر ماه به مدت 7 روز در محل دائمی نمایشگاه هنرهای تجسمی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می باشد .
در ادامه این مراسم : مقدس عمرانی معاونت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند در سخنانی ضمن اشاره به جایگاه هنر در دین مبین اسلام و اهمیت هنرمندان در کشور عزیزمان ایران اسلامی از هنر نقاشی و هنرهای تجسمی به عنوان ابزاری برای ارتقاء فرهنگی جامعه یاد کرد .
وی افزود : آثار زیبا و هنری زمانی معنا و مفهومی خواهد شد که در راستای تعالیم الهی و تفکر اسلامی و فرهنگ حسینی باشد .
وی خاطر نشان کرد: هنرمندان فعال در حوزه هنرهای تجسمی در نهاوند جزو سابقه دار ترین ، فعالترین و شناخته شده ترینها در سطح استان و کشور هستند که بدون هیچ گونه چشم داشتی در راستای ارتقاء این هنر در نهاوند تلاش می کنند .
عمرانی افزود : اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون بسیج هنرمندان نهاوند با همکاریهای نتگاتنگی که با هم دارند برنامه های متنوع و بسیار خوبی در سطح شهرستان انجام داده و برنامه ریزی نموده اند که این مسابقه یکی از آنهاست و امیدواریم خداوند همه ما را در راستای ترویج و توسعه فرهنگ ایرانی و اسلامی در سطح شهرستان و کشور عزیزمان ایران اسلامی یاری کند .
در پایان مراسم نیز از برگزیدگان این مسابقه تقدیر و هدایایی به رسم یاد بود به آنان اهدا گردید
در بخش بزرگسالان
1- خانم شقایق کولیوند
2- خانم لیلا بحیرایی
3- خانم زهرا عباسی
4- خانم مهسا خزایی
5- خانم فاطمه بابا علی
6- خانم فاطمه سلگی
در بخش کودک و نوجوان
1- آقای علیرضا کیانی
2- خانم زهرا مالمیر
3- خانم هستی بابازین
4- خانم نازنین زهرا کولیوند
5- خانم ستایش سلگی
6- خانم نیایش سلگی
7- خانم ستایش علی بخشی

/ساره گرجی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار