مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

تسهیل و روان سازی پژوهش از وظایف آموزش و پرورش است

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت:تسهیل و روان سازی پژوهش از وظایف ما بعنوان مسئولین دستگاه تعلیم و تربیت است و نقش معلمان در این مهم تعیین کننده است.

کد مطلب: ۶۸۹۴۰۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، جعفر پاشایی در آئین تجلیل بزرگداشت پژوهش و معلمان پژوهنده و پژوهشگر استان در محل باشگاه فرهنگیان گفت: تحقیق و پژوهش امری فرآیندیست و تنها، کسی که احساس مشکل کرده در صدد حل موضوع و بر حل آن اقدام می کند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان ادامه داد: قانع بودن به وضع موجود طبیعتا نیاز بر تحقیق و پژوهش را از بین می برد.

پاشایی با تاکید بر ضرورت ترویج روحیه فرهنگ تحقیق و پژوهش در بین معلمان و دانش آموزان اظهار کرد: نکته آغازین تحقیق، احساس مشکل و در نهایت پایان آن یافتن راه راهکار و حل موضوع است.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت استان تصریح کرد: هدف این مهم اصلاح وضع موجود و گذر از این شرایط، و ارتقا به وضعیت بهتر است.

وی با بیان اینکه موضوع تحقیق و پژوهش محدود به مراکز آموزشی نیست اذعان کرد: امروز زمینه ها و لقمه های آماده انحرافی برای دانش آموزان وجود دارد و ضرورت دارد که ما بعنوان متولیان امر تعلیم و تربیت به آن ورود و رغبتهای ایشان را در مسیر درست هدایت نماییم.

این مقام مسئول در استان با تاکید بر ضرورت عمومی کردن تحقیق و پژوهش در مجموعه، خاطر نشان کرد: تسهیل و روان سازی پژوهش از وظایف ما بعنوان مسئولین دستگاه تعلیم و تربیت است و نقش معلمان در این مهم تعیین کننده است.

جعفر پاشایی جهت گیری مجموعه را ایجاد علاقه، انگیزه برای تحصیل و پژوهش بین دانش آموزان و معلمان عنوان کرد و یاد آور شد: در نظام آموزشی تحقیق و پژوهش و تعلیم و تربیت مقوله هایی آمیخته با هم است .

در پایان با اعطا لوح سپاس و هدایایی از معلمان پژوهنده، پژوهشگران و مولفان برتر و موفق آموزش و پرورش استان آذربایجانشرقی تجلیل بعمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار