وظایف ۹گانه وزارت کار در آیین نامه اشتغال روستایی ابلاغ شد

​با ابلاغ معاون اول رئیس جمهور؛ وظایف نه گانه وزارت تعاون ، کار ورفاه اجتماعی در اجرای آیین نامه اشتغال روستایی تعیین شد .

کد مطلب: ۶۸۴۹۰۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، وظایف نه گانه وزارت تعاون ، کار ورفاه اجتماعی در اجرای آیین نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با ابلاغ معاون اول رئیس جمهور تعیین شد.

به گزارش مرکزروابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی هیات وزیران در جلسه مورخ ۱۷ آبان ۱۳۹۶ به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور و با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور و به استناد ماده (۷) قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی - مصوب ۱۳۹۶ - آیین نامه اجرایی قانون یادشده را تصویب کرد.

بر پایه این گزارش و بر اساس ماده ۱۶ آیین نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری وظایف نه گانه وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در اجرای آیین نامه یاد شده بدین شرح است .

الف-اجرای برنامه های توانمندسازی و مهارت آموزی نیروی کار و ترتیبات نهادی لازم برای پایداری اشتغال ایجاد شده

ب-پیگیری اجرا و نظارت عملیاتی بر برنامه های اجرایی ملی و استانی توسعه اشتغال

پ-آموزش کارآفرینی به متقاضیان تسهیلات بانکی

ت-ایجاد دسترسی دستگاه های ذی ربط به سامانه بازار کار

ث-آموزش متقاضیان بر اساس رسته فعالیت تخصصی مربوط

ج-معرفی افراد جویای کار به کارآفرینان

چ - تأمین خدمات کلینیکی و مشاوره ای به متقاضیان

ح - ایجاد هماهنگی بین بخشی در رسته هایی که دارای همپوشانی هستند، مانند گردشگری روستایی، صنایع روستایی و غیره.

خ - تمهید برای اتصال واحدهای اقتصادی به بازارهای ملی و بین المللی از طریق ایجاد نهادهای متناسب.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار