معاون آموزش و پرورش مازندران در انتخابات شوراهای دانش‌آموزی

نقش شوراهای دانش‌آموزی افزایش آگاهی دانش‌آموزان نسبت به نیازهایشان است

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران در آیین برگزاری انتخابات شوراهای دانش‌آموزی گفت: «یکی از نقش‌های مهم شوراهای دانش‌آموزی افزایش آگاهی دانش‌آموزان است که با تمرین مطرح کردن نیازمندی‌های آنان به دست می‌آید.»

کد مطلب: ۶۷۶۹۳۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا-مازندران، محمد شعبانی در آیین برگزاری انتخابات شوراهای دانش‌آموزی که به صورت نمادین در هنرستان دخترانه‌ی ایثار در شهر جویبار برگزار شد، درک مفهوم عینی مشارکت را یکی از عوامل هویت‌ساز اجتماع دانست و گفت: «برای درک مشارکت ابتدا باید به درک داشتن حس آن رسید به این معنا که اگر مدیر مدرسه در وجودش حس مشارکت نداشته نباشد، شوراهای دانش‌آموزی جنبه صوری می‌یابند.»

شعبانی افزود: «عدم درک حس مشارکت باعث برگزاری انتخاباتی می‌شود که تنها به مراسم برگزاری ختم شود ، در حالی که اگر به نقطه‌ای برسیم که رییس شورای دانش‌آموزی در رخدادهای مهم سطح مدرسه فعال باشد و برای موضوعات مربوط به مدرسه بتواند سخن بگوید، آنگاه مفهوم عینی مشارکت به منصه ظهور رسیده است.»

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران تأکید کرد: «هرچه را که در انتخابات سطح مدارس کاشتیم در انتخابات سطح ملی درو خواهیم کرد.»

شعبانی شوراهای دانش‌آموزی با بیان اینکه شوراهای دانش‌آموزی عکس یادگاری با صندوق و برگه رأی نیست، ادامه داد: «در مدارس دانش‌آموزان باید وارد عمل شوند و مجری و برگزار کننده‌ی هر آیین و برنامه‌ای باشند.»

وی تأکید کرد: «حرف شوراهای دانش‌آموزی این است که استعدادهای خوابیده در مدارس را باید با میدان دادن و نقش دادن به دانش‌آموزان بیدار کرد.»

شعبانی اوج مشارکت دانش‌آموزی را شرکت در شوراهای دانش‌آموزی دانست و گفت: «زمانی که شرایط فعالیت دانش‌آموزان آماده باشد آنگاه نقش اثرگذار شورای دانش آموزی را در کاهش آسیبهای اجتماعی خواهیم دید.»

وی نقش شورای دانش آموزی را افزایش آگاهی دانش‌آموزان و مقاومت در برابر جوی که مناسب آنان نیست، دانست و گفت: «چشمهای تیزبین بچه‌ها می‌تواند مسائل مدرسه را رصد کند و افزایش آگاهی آن‌ها از مطرح کردن نیازیشان در شوراهای دانش‌آموزی به دست می‌آید.»

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه مشارکت در سطح دنیا هشت پله دارد، گفت: «اولین پله مشارکت این است که دانش‌آموز کاندیداهای مورد نظر خود را انتخاب کند پله دوم او در پله بعد عضو شورا نتخاب می‌شود و حرکت آنها آغاز می شود تا انتهای مشارکت که تصمیم‌گیری برای مدرسه مو اجرای تصمیمات است. این سطح بالاترین سطح مشارکت است به این معنا که مصوبات شورای دانش‌آموزی به مرحله اجرا برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار