کسب رتبه عالی استان همدان در اجرای هفدهمین مانور سراسری زلزله

رییس سازمان دانش آموزی استان همدان گفت: در اجرای هفدهمین مانور ایمنی در برابر زلزله، استان همدان موفق به کسب رتبه عالی در بین استانهای سراسر کشور شده است.

کد مطلب: ۴۶۳۷۲۹
لینک کوتاه کپی شد


سید امید محمودی در گفت و گو با خبرنگار پانا گفت: با توجه به خطر بالای زلزله در ایران و اهمیت ارتقای آمادگی مردم برای مواجه با اثرات زلزله، همه ساله مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس کشور برگزار می شود.
وی افزود: این مانور در مدارس با هدف ایجاد آمادگی برای رویارویی با یک زلزله واقعی و کاهش آسیب‌های ناشی از این پدیده طبیعی برگزار می‌شود.
محمودی اظهار کرد: دانش آموزان در چند کتاب از جمله علوم تجربی پنجم ابتدایی، حرفه و فن سوم راهنمایی دختران، آمادگی دفاعی سوم راهنمایی پسران و… در مقاطع مختلف در مورد زلزله و آمادگی در برابر آن مطالبی را آموخته اند که به منظور کاربردی کردن این آموخته ها، مانور ابزار مفیدی محسوب می شود.
وی گفت: در مانور امسال علاوه برمدارس، محله های اطراف آن نیز درگیر می شوند تا رویکرد محله محور و با ارائه آموزش های امدادی به افراد، بتوان در هنگام بروز زلزله از این مدارس به عنوان پایگاه اسکان و رسیدگی به آسیب دیدگان استفاده کرد.
رییس سازمان دانش آموزی استان همدان گفت: طبق گزارشات دریافتی از استان‌ها توسط کارشناسان شورای دائمی، مانور سراسری انجام شده بررسی و استان‌های برتر مشخص شدند، که در این نامه جایگاه استان همدان در رتبه عالی اعلام شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار