به قلم سوسن طاقدیس/

«مرده‌ کوه قاف» سال آینده منتشر می‌شود

خبرگزاری پانا: «مرده‌ کوه قاف» عنوان تازه‌ترین کتاب سوسن طاقدیس برای نوجوانان است؛‌ او این رمان را با الهام از یک افسانه‌ قدیمی نوشته است.

کد مطلب: ۲۲۲۵۴
لینک کوتاه کپی شد

سوسن طاقدیس درباره کتاب تازه خود به خبرنگار فرهنگی پاناگفت:‌ «مرده‌ی کوه قاف» عنوان کتابی است که نگارش آن را به پایان رساندم و اکنون در حال بازنویسی نهایی آن هستم، این کتاب الهامی است از یک افسانه‌ی قدیمی که من این داستان را به نوعی به روز کرده‌ام و آن را به شیطان و حیله‌های او ربط دادم.

این نویسنده کودک و نوجوان با بیان اینکه «مرده‌ کوه قاف» سال آینده منتشر خواهد شد ادامه داد: این افسانه داستان شاهزاده‌ای است که توسط جادوگری افسون می‌شود و جادوگر 40 سوزن در بدن او فرو می‌کند. سال‌ها می‌گذرد ودختر حاکم خوابی می‌بیند که در بازار کسی به او می‌گوید: تو نصیب مرده‌ی کوه قاف می‌شوی و با او ازدواج می‌کنی پس از خواب ماجراهای داستان یکی پس از دیگری رقم می‌خورد.

نویسنده «جوراب سوراخ» افزود: اکنون در حال نگارش 14 کتاب هستم؛ این کتاب‌ها در مورد 14 معصوم هستند و قرار است زندگی هر یك از این بزرگواران در قالب یک کتاب و در 10 داستان و روایت آورده شود.
طاقدیس گفت: «یه دختر دارم شاه نداره» عنوان کتاب دیگری است که به زودی انتشارات کانون پرورش فکری آن را به بازار کتاب عرضه خواهد کرد؛‌ «سایه‌ای که سر نداشت و تن نداشت»، کتابی است که در همکاری با نشر بهنشر آن را نوشته‌ام و این کتاب هم، مراحل آماده‌سازی را طی می‌‌کند.

یادآور می‌شود؛ سوسن طاقدیس نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان در سال ۱۳۳۸ در شیراز به دنیا آمد. او آثار متعددی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان به بازار نشر ارایه داده است که «قدم یازدهم»، «زرافه من آبی است»، «پشت آن دیوار آبی» ، «هزار سال نگاه»، «تو هم آن سرخی را می‌بینی»، «دخترک و فرشته‌اش»، «بزغاله‌های سبز»، «یكی بود» و «جوراب سوراخ» تعدادی از این آثار هستند.

در کنار کار داستانی برای کودک، شعر نیز از دیگر زمینه‌های علاقه و فعالیت طاقدیس است. اشعار وی برای کودکانند به طور پراکنده در مجلات مختلف به چاپ رسیده اند. این نویسنده در سال ۱۳۸۶ موفق شد برای کتاب «قدم یازدهم» جایزه كتاب سال را دریافت کند. لوح تقدیر دانشگاه الزهرا (س) برای مجموعه فعالیت هنری، لوح سپاس از مرکز امور مشارکت زنان ریاست جمهوری سال ۱۳۷۹، جایزه پروین اعتصامی برای کتاب «شما یک دماغ زرد ندیدید؟» در سال ۱۳۸۴ تعدادی دیگر از جوایز طاقدیس است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار