هشدار پلیس فتا به هموطنان

فریب «وام آسان و سودهای هنگفت سرمایه‌گذاری» را نخورید

تهران (پانا) - رئیس اداره فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا نسبت به کلاهبرداری با ترفند «پرداخت وام یا سرمایه‌گذاری» به مردم هشدار داد و از هموطنان خواست که فریب تبلیغات اینچنینی را در فضای مجازی نخورند.

کد مطلب: ۱۴۹۸۴۰۷
لینک کوتاه کپی شد
فریب «وام آسان و سودهای هنگفت سرمایه‌گذاری» را نخورید

جواد مختار رضایی روز شنبه با اشاره به کلاهبرداری از هموطنان با عناوین و تبلیغات جعلی در فضای مجازی گفت: افراد سودجو «با ایجاد کانال‌ها و گروه‌های جعلی در بسترهای شبکه های اجتماعی من جمله تلگرام با وعده‌های دروغین پرداخت وام‌های آسان و سودهای هنگفت سرمایه‌گذاری»، اقدام به جلب اعتماد کاربران کرده و از طعمه های خود کلاهبرداری می کنند.

وی اظهار داشت: این مجرمان سایبری با وعده‌های کاذب و واهی مانند «پرداخت وام‌های فوری و کم‌بهره، وام فوری بدون ضامن، وام میلیاردی در کمتر از ۲۴ ساعت یا وام با کمترین کارمزد» کاربران را فریب می‌دهند و با بهانه‌هایی همچون کارمزد، هزینه‌های اداری و مالیات، مبالغ قابل توجهی را از آن‌ها دریافت می‌کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: در شیوه دیگری از کلاهبرداری، مجرمان با ایجاد کانال‌ها و صفحات جعلی، وعده سودهای ماهانه بسیار بالا و غیر واقعی را می‌دهند و با جذب سرمایه‌های کلان، از کاربران کلاهبرداری می‌کنند.

رئیس اداره فرهنگی و اجتماعی پلیس فتا فراجا به شهروندان توصیه کرد: هیچ نهاد یا مرجع رسمی در شبکه‌های اجتماعی و پیامرسان های خارجی از جمله تلگرام اقدام به پرداخت وام یا سرمایه‌گذاری نمی‌کند و این کانال‌ها و صفحات صرفاً برای کلاهبرداری طراحی شده‌اند.

وی افزود: در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مشکوک، فوراً با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ تماس بگیرید یا به سایت پلیس فتا به آدرس https://fata.gov.ir مراجعه کنید.

سرگرد مختار رضایی تاکید کرد: شهروندان عزیز توجه داشته باشند که مجرمان سایبری با استفاده از ترفندهای مختلف و ایجاد حس اضطرار در کاربران، اقدام به کلاهبرداری می‌کنند؛لذا قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری یا پرداخت وجه، از صحت و اعتبار آن اطمینان حاصل کرده و با مراجعه به منابع معتبر، اطلاعات لازم را کسب کنند.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار