در هفته منابع طبیعی:

کاشت 1500درخت توسط دانش آموزان قشمی

مدیر آموزش وپرورش قشم گفت: در هفته منابع طبیعی بیش از 1500درخت از نوع جنگلی با هدف ترویج حفظ و نگهداری درختان، توسط دانش اموزان جزیره غرس شد.

کد مطلب: ۶۰۵۷۹۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پاناهرمزگان، بهرام پور اشرف ضمن گرامیداشت هفته منابع طبیعی، اظهار داشت: درختان نقش مهمی در زنده نگهداشتن زمین دارند و تصور زمین بدون درخت ممکن نخواهد بود.

وی به کاشت نمادین درخت در مدرسه رازی طولا اشاره کرد و افزود: در هفته منابع طبیعی بیش از 1500درخت از نوع جنگلی با هدف ترویج و نهادینه کردن فرهنگ حفظ و نگهداری درختان، توسط دانش آموزان مدارس مختلف کاشته می شود.

این مسئول اضافه کرد:درختان کیفیت هوا را افزایش داده و آلودگی‌ هوا را کاهش می دهند تولید اکسیژن می کند و زیستگاه گونه های مختلف حیات وحش است.

پوراشرف با بیان اینکه کارکردهای زیبایی‌شناختی از دیگر فواید درختان و جنگل ها می باشد، خاطر نشان ساخت: حفاظت از درختان موجود اهمیت و ضرورت بیشتری نسبت به کاشت درخت دارد و همه دستگاه ها باید برای حفاظت از درختان در سطح شهر تلاش کنند .

گفتنی است در ایران، روز 15 تا 22 اسفند ماه به عنوان "هفته منابع طبیعی" نامگذاری شده است که نخستین روز این هفته یعنی 15 اسفند "روز ‌درختکاری‌" است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار