تاكید بر باز مهندسی نظام اقتصادی كشور با نگاهی به تحریمها

خبرگزاری پانا: قائم مقام وزیر صنعت،‌معدن و تجارت گفت: باز مهندسی نظام اقتصادی خصوصا در بخش تولید وتجارت همگام با اعمال فشارهای خارجی و تحریمها مورد توجه این وزارتخانه است.

کد مطلب: ۵۷۶۶۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از شاتا؛ محمد صادق مفتح در سومین گردهمایی روسای سازمانهای صنعت، معدن و تجارت سراسر كشور كه با حضور معاونان برنامه ریزی استانداریها نیز همراه بود با اشاره به ضرورت برگزاری این همایش در شرایط تنظیم بازار ایام پایانی سال تصریح كرد: فرصت مناسبی است تا با توجه به شرایط ویژه كشور كه به دلیل اعمال برخی فشارها و تحریمها ایجاد شده است و در پیش رو داشتن ایام پایانی سال و تنظمی بازار شب عید در این شرایط،‌ نقطه نظرات و دیدگاههای كارشناسانه خود را برای مدیریت هر چه بهتر بیان كنیم .
وی با بیان اینكه مدیریت كلان اقتصادی كشور تحت شرایط به وجود آمده دستخوش تغییراتی در برنامه ریزیها شده است افزود: به عنوان مثال تا سال گذشته ثبت سفارش كالاها از جایگاه ویژه ای برخوردار بود كه در حال حاضر به دلیل برخی ملاحظات در شرایط كنونی از تعریف و شرایط متفاوتی نسبت به سالهای قبل بهره مند است.
مفتح همچنین بازار شب عید را نیز جدا از تاثیرات شرایط پیش آمده ندانست و خاطرنشان كرد: برای مدیریت مناسب بر بازار باید از راهكارهای تشكل ها و ذینفعان دراین رابطه بهره برد.
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور اجرایی با تاكید براین مطلب كه بازسازی روابط اقتصادی ،‌صنعتی و تجاری كشور با توجه به شرایط حاضر نباید از نظرها دور باشد افزود: این شرایط می طلبد تا با نگاهی عمیق و كارشناسانه به مسائل حوزه اقتصاد،‌صنعت و معدن ،‌تجارت و تنظیم بازار بیندیشیم.
وی در ادامه با اشاره به اینكه در گردهمایی تلاش خواهد شد تا علاوه بر تببین اقدامات انجام شده همچون راه اندازی اتاق مبادلات ارزی، موضوع ثبت سفارش كالاها و گروه بندی كالایی،‌فلسفه ایجاد آنها و آخرین وضعیتها دراین زمینه ها را تشریح و مورد نقد و بررسی قرار داد.
مفتح همچنین به موضوعات پیش روی وزارتخانه از جمله مدیریت بازار شب عید، اعمال تحریمها، برگزاری انتخابات پیش رو و ‌موج های تورمی را از جمله ویژگیهایی ذكر كرد كه بازارشب عبد امسال را از یالهای گذشته متمایز خواهد كرد كه دراین رابطه می طلبد تا برنامه ریزی دقیق تری صورت گیرد.
قائم مقام اجرایی وزیر صنعت، معدن و تجارت، بررسی نقادانه شرایط موجود و ارائه دیدگاههای مناسب را از مطالباتی دانست كه در گردهمایی امروز كه با شركت روسای سازمانهای صنعت، معدن و تجارت سراسر كشور و معاونان برنامه ریزی استانداریها برگزار می شود باید به آن پرداخته شود.
وی همچنین، توجه به نظام اقتصادی و بازرگانی كشور با تاكید بر بازار شب عید و اهمیت نظام قیمت گذاری،‌كنترل و بازرسی بازار و آخرین برنامه ریزیها دراین خصوص را از موضوعاتی بیان كرد كه در همایش امروز مورد تحلیل قرار می گیرد.
در این گردهمایی معاون هماهنگی و امور مجلس وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز لزوم تعامل و هماهنگی بیشتر بین ستاد و صف و دستگاههای ذیربط استانی را از از دلایل برگزاری این گردهمایی ذكر كرد.
« صفدر رحمت آبادی » همچنین ابراز امیدواری كرد امسال نیز مثل سالهای قبل در داشتن بازاری آرام در شب عید و مدیریت مناسب تنظیم بازار ایام پایانی سال پیشرو باشیم.
گفتنی است: سومین گردهمایی دو روزه روسای سازمانهای صنعت، معدن و تجارت سراسر كشور و معاونان برنامه ریزی استانداریها در روزهای پنجم و ششم اسفندماه با حضور معاونان و مدیران وزارت صنعت،‌معدن و تجارت ادامه خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار