احداث اولین فرهنگسرا در منطقه آزاد ارس

مدیر فرهنگی، آموزشی و هنری سازمان منطقه آزاد ارس، از آغاز طراحی اولین فرهنگسرای فرهنگی، هنری و آموزشی در این منطقه خبر داد.

کد مطلب: ۴۴۶۱۱۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از آذربایجان شرقی، ابراهیم نصیری اظهار داشت: عملیات طراحی فرهنگسرای منطقه آزاد ارس آغاز شده و تا پایان سال‌جاری از سوی مشاور ارائه می‌شود.

وی افزود: عملیات اجرایی این پروژه بعد از اعلام برآورد ریالی از سوی مشاور و با اختصاص بودجه مورد نیاز از ابتدای سال 1395 توسط سازمان منطقه آزاد ارس آغاز می‌شود.

نصیری اضافه کرد: این مجموعه فرهنگی و هنری در زمینی به مساحت حدود سه هزار متر مربع و زیربنای حدود چهار هزار متر مربعی در یکی از بهترین موقعیت‌های مکانی و در مجاور محدوده مسکونی و ویلایی منطقه احداث می‌شود.

نصیری با اشاره به کاربری‌های متنوع فرهنگی و خدماتی در این فرهنگسرا گفت: در طراحی این فرهنگسرا، عناصر مختلف با کاربری‌های متنوع فرهنگی و خدماتی مانند کتابخانه‌ها، سالن‌های آمفی تئاتر، کنفرانس، گالری، قرائت خانه و توریسم و فضاهای آموزشی، هنری و فرهنگی پیش‌بینی شده و احداث می‌شود.

مدیر فرهنگی هنری منطقه آزاد ارس ادامه داد: فقدان فضای مناسب فرهنگی و هنری در منطقه یکی از دغدغه‌های دیرین اهالی فرهنگ و هنر این منطقه بوده و با احداث این مجموعه نیاز ارس وندان و علاقمندان به فرهنگ و هنر رفع می‌شود.

وی ضمن تقدیر از توجه ویژه مدیرعامل سازمان در توجه به توسعه زیرساخت‌های فرهنگی منطقه و اختصاص اعتبارهای مورد نیاز، افزود: با توجه به وجود ظرفیت‌های بالقوه در عرصه فرهنگ و هنر در ارس، راه‌اندازی این مجتمع فرهنگی نقش مهم و موثری در تربیت و کشف استعدادهای این منطقه خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار