مدیر آموزشگاه متوسطه جسمی حرکتی طاها:

اجرای طرح«ما می‌توانیم» برای جلوگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزان دارای معلولیت جسمانی

اصفهان (پانا) - مدیر آموزشگاه متوسطه جسمی حرکتی طاها عنوان کرد برای حل مشکلات مالی دانش‌آموزان دارای معلولیت جسمی، پویشی راه‌اندازی شده که پرداخت هزینه‌های دانش‌آموزان اعم از هزینه‌های درمانی و آموزشی را جایگزین نذر غذای گرم یا محصولات غذایی کرده‌است. این پویش تاثیر زیادی در زندگی این دانش‌آموزان داشته و بسیار مفید واقع شد.

کد مطلب: ۱۲۲۲۷۷۴
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح«ما می‌توانیم» برای جلوگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزان دارای معلولیت جسمانی

الهه ابطحی در اصفهان در گفت و گو با پانا بیان کرد: «مهم ترین و بزرگترین دغدغه این دانش‌آموزان و اولیای آنها مشکل مالی بود که بخش زیادی از آن با کمک خیرین رفع شد.»

وی افزود:«برای حل مشکلات مالی دانش آموزان پویشی راه اندازی کردیم که پرداخت هزینه های آنها اعم از هزینه های درمانی و آموزشی را جایگزین نذر غذای گرم یا محصولات غذایی می کرد. این پویش تاثیر زیادی در زندگی این دانش آموزان داشته و بسیار مفید واقع شد.»

ابطحی در مورد مشکل اصلی که باعث تضعیف روحیه دانش آموزان شده است، گفت: «عدم وجود مکان های مناسب جهت گذراندن اوقات فراغت برای این دانش آموزان یکی از مشکلات اصلی ماست. ما دانش آموزانی داشتیم که به دلیل عدم وجود فضای مناسب و کمبود امکانات مجبور به ترک تحصیل شدند.»

مدیر این آموزشگاه ادامه داد: «برای جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان دارای فقر حرکتی طرح «ما می توانیم» اجرا شد که با این طرح روحیه تلاش گری دانش آموزان تقویت می شود. از نتایج این طرح می توان به ایجاد رابطه صمیمی میان دبیر و دانش آموز، جشن های پرشور ماهانه، صبحگاه های پرانرژی و شاد، کسب رتبه سه کنکور، پذیرفته شدن در دانشگاه مهاجر، شرکت در مسابقات و جشنواره های ورزشی، فرهنگی و کسب مقام های استانی و کشوری اشاره کرد. همچنین دانش آموزانی که خودشان توانستند بازارچه و نمایشگاه راه اندازی کنند را نیز می‌توان در این زمینه نام برد.»

خبرنگاران: اسرا سلمانی، فاطمه زارعی، ف اطمه امامی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار