معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران:

تاکید بر ضرورت خود ارزیابی کمی و کیفی از خدمات آموزشی و تربیتی درمدارس متوسطه

تهران(پانا)- مطابق با سند تحول بنیادین، مدرسه فضای اجتماعی هدفمندی است که از طریق زنجیره‌ای از موقعیت‌ها فرصت حرکت رشد یابنده و تعالی بخش را برای متربیان فراهم می‌کند که در آن شایستگی‌های لازم برای درک و بهبود موقعیت خود و دیگران از طریق یادگیری رسمی و غیر رسمی کسب می شود.

کد مطلب: ۱۲۰۰۴۷۱
لینک کوتاه کپی شد
تاکید بر ضرورت خود ارزیابی کمی و کیفی از خدمات آموزشی و تربیتی درمدارس متوسطه

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، پانته آدرّی معاون آموزش متوسطه عنوان کرد: با عنایت به دستورالعمل مدیریت جریان تربیت و یادگیری و مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش در زمان همه گیری کووید 19 و نبود اجتماع یادگیری حضوری در مدارس دوره متوسطه تاکید بر بهره گیری از ظرفیت مدرسه محوری بیشتر رونق پیدا کرد و مدیران مدرسه به عنوان رکن اصلی با مصوبات شورای مدرسه در خصوص باز تعریف نقش ها ،روندها روزها و فرآیند های آموزشی و تربیتی اقدام کردند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش پایتخت افزود: در باز طراحی آموزشی و تربیتی صورت گرفته و با استفاده از بسترهای تعاملی ایمن و شبکه شاد فعالیت های ارزشمندی همچون طرح درس های آموزشی غیر حضوری یا ترکیبی، تولید محتوای مناسب تدوین اطلس یادگیری مدرسه و تحلیل میزان دسترسی دانش آموزان و اولیا به دستگاه های هوشمند، استفاده از روش های تدریس مشارکتی جهت ارائه دروس، ارزشیابی های مستمر و فرآیندی در حین جریان یادگیری، ارائه بازخورد به ذی نفعان، مداخله موثر و ..... صورت پذیرفت. همچنین برای دانش آموزان بازمانده از آموزش های مجازی بسته های یادگیری شامل درسنامه، جزوه و ... نیز تهیه شد و برنامه های شخصی سازی شده متناسب با شرایط و امکانات مدرسه و دانش آموزان فراهم شد.

درّی در ادامه گفت: علاوه بر این ها آموزش مستمر نیروی انسانی در پداگوژی (فن و هنر معلمی ) و تکنولوژی( ابزار و امکانات، نرم افزارها ، IT و ...) هم به همت مدیران، شورای مدرسه و معلمان عملیاتی شد تا معلم به عنوان تسهیل گر یادگیری (و نه صرفاً به روش سخنرانی ) دانش آموز به عنوان یادگیرنده مشارکت جو و مشارکت پذیر، انعطاف پذیری زمان و امکان آموزش و خانواده به عنوان رکن سهیم در روند و فرآیند تربیت، تجربه متفاوتی داشته باشند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران بیان کرد: اکنون با پایان رسیدن سال تحصیلی 1400-1399 و اعلام نتایج خرداد ماه، خود ارزیابی کمی و کیفی از خدمات آموزشی و تربیتی ارائه شده در آموزش های غیر حضوری دبیرستان ها و هنرستان ها ضروری به نظر می رسد تا قبل از برنامه ریزی و تدوین برنامه سالانه سال تحصیلی آینده به تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف و کاستی ها پرداخته شود و با جمع آوری اطلاعات لازم از دانش آموزان - اولیا و همکاران اجرایی و آموزشی مدرسه آسیب شناسی و واقعی صورت گیرد تا در صورت استمرار آموزش های غیرحضوری ترکیبی یا حضوری برای سال تحصیلی 1401-1400 موقعیت های یادگیری لذت بخشی برای دانش آموزان طراحی شود و با تاکید بر ارزشیابی فرآیندی و عملکردی و خود ارزشیابی دانش آموزان سنجش در خدمت یادگیری قرار داده شود و همچنین با تقویت مهارت های فراشناختی دانش آموزان، اولیا و همکاران جهت خودبرنامه ریزی، خودنظارتی، خودارزشیابی، خود بازاندیشی و خودتنظیمی، مشارکت فعال در فرآیند یادگیری و یادگیری معنادار توسعه داده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار