مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان:

همایش جنگ بیولوژیک، ماهیت، ابعاد، پیامدها و راهکارها در استان سمنان برگزارمی شود

سمنان (پانا) - مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان گفت همایش ملی «جنگ بیولوژیک: ماهیت، ابعاد، پیامدها و راهکارها» در راستای گسترش علم و ترویج فرهنگ پژوهش و تحقیق و با هدف پرداختن به یکی از موضوعات مهم عصر حاضر، یعنی بیوتروریسم فعالیت خود را آغاز می‌کند.

کد مطلب: ۱۱۹۸۱۴۷
لینک کوتاه کپی شد
همایش جنگ بیولوژیک، ماهیت، ابعاد، پیامدها و راهکارها در استان سمنان برگزارمی شود

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی نجم، در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن جلسات مدیریت حوزه علمیه خواهران استان سمنان، با بیان اینکه مجوز همایش ملی «جنگ بیولوژیک: ماهیت، ابعاد، پیامدها و راهکارها» از سوی مرکز استنادی علوم جهان اسلام (ISC) به عنوان نخستین مجوز برای حوزه های علمیه خواهران کشور از سوی این نهاد بین المللی صادر شد، خاطرنشان کرد: این همایش حاصل تلاش‌ کارکنان حوزه‌های علمیه خواهران استان سمنان با محوریت موسسه آموزش عالی فاطمیه دامغان و با همکاری ۱۴ نهاد علمی کشور در سطح ملی است.

وی با عنوان این مطلب که پایگاه ISC پس از ISI و Scopus در هلند، سومین پایگاه استنادی برای سنجش عملکرد پژوهشی کشورها محسوب می‌شود و ٥٧ کشور در آن مشارکت دارند و کسب مجوز از چنین پایگاهی از اهمیت و جایگاه بسیاری برخوردار است، خاطرنشان کرد: بیوترویسم از جنبه های مختلف زندگی بشر را تحت تاثیر قرار داده و با اهداف مختلف در جهان در حال ادامه است. این موضوع نیازمند بررسی دقیق علمی است و ارائه راهکارهای اساسی برای مقابله با آن می‌تواند پیامدهای منفی را در زمینه های مختلف کاهش دهد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان، با بیان اینکه همایش مذکور، اول دیماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود، گفت: هر فرد می تواند حداکثر چهار مقاله به عنوان نویسنده مسئول برای همایش ارسال کند. همچنین آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات ۱۵ آبان، آخرین مهلت ارسال اصل مقالات ۳۰ آبان و آخرین مهلت ثبت نام در همایش ۳۰ مهر ۱۴۰۰ است.

حجت‌الاسلام نجم، در ادامه محورهای همایش را «جنگ بیولوژیک و حوزه های علمیه»، «ماهیت شناسی و موضوع شناسی جنگ بیولوژیک»، «جنگ بیولوژیک و مناسبات زیست محیطی و پزشکی» و «جنگ بیولوژیک و مناسبات اخلاقی اعتقادی»، «جنگ بیولوژیک و مناسبات فقه و حقوق»، «جنگ بیولوژیک و مناسبات سیاسی دفاعی» و «جنگ بیولوژیک و مناسبات اجتماعی» عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: در راستای برگزاری و تشکیل کمیته علمی، دبیرخانه همایش اقدام به جمع آوری بانک رزومه ها جهت استفاده حداکثری از توان جامعه علمی و اجرایی کشور و همچنین افزایش کیفیت مقالات پذیرش شده کرده و از کلیه پژوهشگران توانمند که دارای مدرک دکتری تخصصی phd و سوابق علمی و پژوهشی می باشند و همچنین اساتید و مدیران موسسات و سازمان های علمی و اجرایی دعوت به همکاری افتخاری می کند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان با عنوان این مطلب که هیات علمی این همایش متشکل از ۱۴ استاد حوزه است که ۶۰ درصد از آنان طبق ضوابط غیر بومی و از استادان سراسر کشور هستند، ابراز داشت: رئیس همایش طیبه مهرابی، دبیر علمی همایش حمیده مخلصی و دبیر اجرایی همایش لیلا خواجه زاده هستند.

حجت‌الاسلام نجم با بیان اینکه نحوه ارائه مقالات به صورت سخنرانی و ارائه پوستر است، ادامه داد: حداکثر زمان داوری، پنج روز کاری است و در صورتی که مقاله‌ای نیاز به اصلاح داشته باشد و یا رد شود، دلیل رد مقاله و یا اصلاحات به نویسنده مسئول اعلام می‌شود. البته هرمقاله برای ۲ داور مرتبط با محور انتخابی ارسال می‌شود و اگر یکی از داوران مقاله را بپذیرد و داور دیگر مقاله را رد کند، مقاله به داور سوم ارجاع می شود؛ هر مقاله جهت قبولی در همایش، باید از ۲ داور پذیرش بگیرد.

وی اظهارکرد: تفاوتی در گواهینامه مقالات سخنرانی و پوستری وجود ندارد، فقط افرادی که مقاله آنها سخنرانی است، باید پاورپوینت تهیه و مقاله خود را در حداکثر ۲۰ دقیقه به صورت شفاهی ارائه کرده و به سوالات کمیته داوران و حضار پاسخ دهند. همچنین در مقالات پوستری نیز نیازی به چاپ پوستر به صورت کاغذی نیست و دبیرخانه همایش جهت حفظ محیط زیست و کاهش هزینه های غیرضروری، تنها فایل پوستر را از متقاضیان دریافت کرده و این فایل در روز همایش به صورت ویدیوپروژکتور توسط کمیته اجرایی ارائه می‌شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان تصریح کرد: مقالات در کتاب الکترونیک همایش پس از اخذ شابک و فیپا از کتابخانه اسناد رسمی جمهوری اسلامی ایران و اعلام وصول اداره کل ارشاد اسلامی به صورت تمام متن چاپ می شوند. به علاوه مقالات به صورت تمام متن در پایگاه اطلاعات علمی confpaper، ناشر تخصصی همایش‌ها و مجله‌های کشور با مجوز رسمی فرهنگ و ارشاد اسلامی به نشانی اینترنتی www.confpaper.com منتشر می‌شود.

حجت‌الاسلام نجم در پایان گفت: دبیرخانه این همایش واقع در دامغان، شهرک بوستان، خیابان سنایی، مدرسه علمیه فاطمیه با شماره تماس ۰۲۳۳۵۲۶۳۸۱۴ و شماره دورنگار ۰۲۳۳۵۲۶۳۸۱۱ است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار