معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران استان سمنان خبرداد:

۱۵۰۰ طلبه زن در حوزه علمیه استان سمنان تحصیل می‌کنند

سمنان (پانا) - معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران استان سمنان گفت ۴۳۰ نفر برای سال تحصیلی جدید در حوزه‌های علمیه خواهران این استان ثبت نام کردند که این رقم نسبت به سال گذشته در سطح چهار، ۸۴ درصد و در سطح سه، چهار درصد رشد داشته است، خبرداد: درحال حاضر، یک هزار و ۵۰۰ نفر در مدارس علمیه استان درس می‌خوانند.

کد مطلب: ۱۱۹۸۱۴۰
لینک کوتاه کپی شد
۱۵۰۰ طلبه زن در حوزه علمیه استان سمنان تحصیل می‌کنند

راضیه علی‌پوری، روز سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن جلسات مدیریت حوزه علمیه خواهران استان سمنان، افزود: ۲۷۰ نفر از افراد ثبت نام شده در حوزه‌های علمیه خواهران این استان دارای مدارک تحصیلی سیکل، دیپلم و بالاتر هستند که پس از گذراندن مراحل آزمون کتبی و مصاحبه‌ از اول مهرماه امسال در ۸ مدرسه علمیه خواهران در نقاط مختلف استان دروس سطح یک و دو طلبگی را فرا می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه ۱۳۱ نفر از داوطلبان تحصیل در حوزه‌های علمیه سمنان برای آزمون سطح سه ثبت نام کرده بودند، گفت: ۴۰ نفر از متقاضیان به دلیل معدل بالای ۱۷ از شرکت در آزمون معاف شدند و ۹ نفر نیز غیبت داشتند. ٢٣ نفر دیگر نیز برای سطح چهار طلبگی در حوزه‌های علمیه خواهران ثبت نام کرده‌اند.

معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران استان سمنان در ادامه باعنوان این مطلب که آزمون کتبی داوطلبان سطوح سه و چهار در ۴ تیرماه به صورت حضوری برگزارشد، اظهارکرد: شرکت کنندگان پس از کسب نمره قبولی، مصاحبه تخصصی خواهند داد.

علی‌پوری با بیان اینکه برای داوطلبان سطح ۲ ویژه دارندگان مدرک دیپلم و بالاتر، روز ۲۴ تیرماه، آزمون کتبی بصورت مجازی (آنلاین یا برخط) برگزار می‌شود و پذیرفته شدگان وارد مرحله مصاحبه می شوند، افزود: دارندگان مدرک سیکل با معدل بالای ۱۵ ، بدون آزمون و فقط با شرکت در مصاحبه و ارائه مدرک سیکل پذیرفته می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در مجموع ۱۲ مدرسه علمیه، موسسه آموزش عالی و مرکز تخصصی در نقاط مختلف استان فعالیت دارند، تصریح کرد: خدمات یک مدرسه علمیه برای دارندگان مدرک سیکل در سطح ۲ ، دو مدرسه علمیه برای اجرای همزمان مقطع سیکل و دیپلم در سطح ۲ (کارشناسی)، سه موسسه آموزش عالی حوزوی در سطح ۳ (کارشناسی ارشد) و یک مرکز تخصص نیز در سطح ۴ (مقطع دکتری) مشغول به ارائه خدمات آموزشی هستند.

معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران استان سمنان در پایان گفت: در سطح ۴ رشته تخصصی فقه و اصول با گرایش فقه خانواده و در سطح ۳ رشته های فقه و اصول، تفسیر و علوم قرآن، کلام اسلامی و کلام با گرایش امامت و مهدویت در حوزه علمیه خواهران استان سمنان فعال است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار