باحضور مدیرکل مدیریت بحران خراسان رضوی؛

مانور منطقه ای امداد در سیلاب شهرستان درگز برگزار شد

خبرگزاری پانا: مانور منطقه ای امداد درسیلاب صبح امروز با حضور مدیرکل مدیریت بحران خراسان رضوی و اعضای شورای مدیریت بحران درگز برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۳۷۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، حجت علی شایان فر پس از برگزاری این مانور ضمن ارایه توضیحاتی اظهار داشت: این برنامه با هدف ارزیابی توانمندی نیروهای امدادی در مواردی چون نجات افراد گرفتار در سیل, اسکان اضطراری، ایجاد اردوگاه و نحوه بررسی خسارات وارده به منازل مسکونی, دام ها، مزارع و باغ ها اجرا شد.

وی ادامه داد: پراكنش اجرای مانورهای آمادگی برای كاهش اثرات بلایای طبیعی، متناسب با میزان خطرپذیری مناطق و استعداد آن برای وقوع حوادث طبیعی است.

مدیر كل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: فرماندهی واحد عملیات و كسب اطلاعات لازم قبل از هر اقدام؛ استفاده از بالگرد، كشنده ها و خودروی تخصصی امداد در سیلاب؛ اتخاذ روش صحیح ارزیابی اولیه خسارات واحدهای مسكونی و تحویل چادر و سایر اقلام امدادی به حادثه دیدگان بر اساس آن، از ویژگی های مانور درگز محسوب می شود.

وی ادامه داد: نقش دستگاه های هشداردهنده مانند هواشناسی و نقش نیروهای امنیتی وانتظامی در حفظ امنیت منطقه با توجه به مرزی بودن شهرستان از دیگر نكاتی بود كه مد نظر قرار گرفت.

شایان فر بر استفاده از مشارکت عمومی در مدیریت بحران تاكید و اضافه كرد: انتخاب روستای هزارنفری زنگلانلو ازتوابع بخش مرکزی شهرستان درگز برای اجرای مانور با هدف آموزش میدانی مردم و استفاده از توان آنان در حوادث احتمالی صورت گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار