اخبار امروز: 0

ویژه های خبری

    • یک توصیه/42

      بزرگترها و مجرب ها را با سرکشی و بی احترامی از خود نرانید!

      واحد آموزش پانا: خبرنگارانِ تازه کار، که قلمی دارند و احیانا خوب هم می نویسند؛ همواره گلایه دارند که چرا بعد از چند وقت کار هنوز مطالبشان تمام و کمال چاپ نمی شود؟ آنها انتظار دارند هر چه زودتر دیده شوند، تاثیرگذار باشند و به شهرت برسند اما اساتید روزنامه نگاری و مجرب ها چیز دیگری می گویند: 03 اسفند 1395 - 15:38

    • درس

      نشر آگهی غیرمستقیم در اخلاق حرفه ای روزنامه نگاری جای ندارد

      واحد آموزش پانا: امروزه درآمد، حقوق و مزایای خبرنگاران کم و امنیت شغلی شان بسیا پرمخاطره است؛ اما هیچ خبرنگاری حق ندارد با این توجیه، برای بدست آوردن پول بیشتر، استانداردهای اخلاقی این حرفه را زیرپا بگذارد؛ بلکه او می تواند به دنبال کار و حرفه ای دیگر برود و استعدادش را در جای دیگر محک بزند. هر حرفه ای دارای ارزشها و استانداردهای اخلاقی است که باید پا برجا بماند. 30 بهمن 1395 - 15:34

    • درس

      روزنامه نگاری یک بازی ساده است

      واحد آموزش پانا: "پیتر کول"؛ روزنامه نگار آمریکایی و استاد دانشگاه شفلید، در یک مقاله آموزشی می نویسد؛نگارش روزنامه نگار نباید ادیبانه بلکه باید خلاقانه و متفاوت باشد؛ زیرا خوانندگان مطالب اورا گزینشی می خوانند."کول" در جایی دیگر از این مقاله روزنامه نگاران را ˝موش مکار˝ می خواند تشابه ای که شاید برای ما جالب نباشد، اما او اینطور فکر نمی کند! بخوانید: 23 بهمن 1395 - 10:06

    • مقاله

      اخبار درست؛ ثروت عمومی هستند

      واحد آموزش پانا: امروزه؛ رسانه ها اینجا، آنجا و همه جا! اما آیا این فراگیری، آنها را نسبت به پایبندی به اصول و ارزشهای اولیه خود بی نیاز کرده است؟ سردبیر اولیه "روزنامه تایم" در 164 سال پیش با طرح وظایف اساسی رسانه _ به طور تلویحی_ به این سوال پاسخ می دهد. جالب است! بخوانید 18 بهمن 1395 - 09:32

    • درس

      ارزیابی نوشتارهای رسانه ای

      واحد آموزش پانا: یک گزارش خوب، بخش مهم و جذاب فعالیت رسانه ای است که با تجمیعِ همه یا تعدادی از مهارتهای روزنامه نگاری، همه ی توانمندی ها و تیزهوشی یک روزنامه نگارِ حرفه ای را به نمایش می گذارد. دقت کنید! گفتیم، گزارش خوب، اما یک گزارش را چگونه باید مورد ارزیابی قرار داد؟ تا آن را گزارش خوب بنامیم؟ به ملاکهای ˝فیلیپ لارکین˝ در این مورد توجه کنید! 17 بهمن 1395 - 14:50

    • درس

      تعیین دیدگاه خبری؛ کاری لذت بخش و رمز آلود

      واحد آموزش پانا : در تمام مراحل برنامه ریزی، تولید و تنظیم مصاحبه، نباید اهداف و دیدگاه خبری فراموش شود. آنها ساختار و چارچوب فعالیت مصاحبه کننده را شکل می دهند. می پرسید دیدگاه خبری چیست؟ و چگونه شکل می گیرد؟ بخوانید؛ لطفاً: 16 بهمن 1395 - 09:33

    • درس

      خبرنگاری خلاقانه

      "چرا" و "چراکه نه" دو واژه مهم در تقویت حس کنجکاوی و تولیدِحرف نو است

      واحد آموزش پانا: کار خبرنگاران برای جلب نظر مخاطبانِ امروز سخت تر شده است؛ آنها مرتب باید حرفهای نو تولید کنند که جز با داشتن خلاقیت ممکن نیست. درس حاضر؛در این زمینه بر اساس سخنرانی و دوره های آموزشی ˝کوین مارش˝، سردبیر پیشین برنامه ˝امروز بی. بی. سی˝ است (مدرسه روزنامه نگاری) که با تغییراتی از سایت قدیم پانا باز نشر می کنیم. 12 بهمن 1395 - 14:28

    • درس

      شیوه تنظیم مصاحبه به سبک "قیف وارونه "

      واحد آموزش پانا: در مصاحبه به روش "قیف وارونه" سوالهای کلیدی و سخت [سوالهای محوری و مهم]در ابتدای مصاحبه پرسیده می شود و خبرنگار همینطوربه مرور به سوی سوالهای معمولی و آسان تر و شاید کم اهمیت تر حرکت می کند. 11 بهمن 1395 - 16:38

    • یک توصیه/41

      مقابل فشارهای مصاحبه شونده تسلیم نشوید! مگر...

      متن مصاحبه آماده شده را-قبل از انتشار- در اختیارِ مصاحبه شونده نگذارید

      واحد آموزش پانا: پیشتر در مورد درخواست مصاحبه شوندگان؛ برای مشاهده ی متن مصاحبه قبل از انتشار، به شکل مبسوط و در قالب یک درس، توضیح دادیم. این بار با توصیه های "سالی آدامز" در این مورد و نیز اعمالی که مصاحبه گران قبل از انتشار متن مصاحبه باید انجام دهند شما را آشنا خواهیم کرد. 09 بهمن 1395 - 15:56

    • یک توصیه/40

      شش قاعده ابتدایی ساده نوشتن از زبان "اورول"

      واحد آموزش پانا: سادگی؛ صفت خوب هر نوشته رسانه ای است. سادگی در مقابل پیچیدگی؛ یعنی مستقیم ، رسا و روان نوشتن است به طوری که مطلب در کوتاه ترین زمان و براحتی برای همگان قابل درک باشد.توصیه های "اورول"_ نویسنده و نقاد و روزنامه نگار قرن بیستم _ را در این مورد بخوانید: 05 بهمن 1395 - 15:08

  • مشاهده مطالب بیشتر