دو کتاب دیگر از انتشارات مدرسه در فهرست نامزد‌های دریافت جایزه جشنواره کتاب رشد قرار گرفتند

تهران (پانا) - «سرقت مصلحانه و چند داستان دیگر » و «المپیاد شاعران مشروطه» پس از بررسی و رقابت با 68 عنوان کتاب در فهرست 9 عنوان کتاب برتر هفدهمین جشنواره کتاب رشد در گروه داستان و رمان نوجوان قرار گرفتند.

کد مطلب: ۹۷۴۹۴۷
لینک کوتاه کپی شد
دو کتاب دیگر از انتشارات مدرسه در فهرست نامزد‌های دریافت جایزه جشنواره کتاب رشد قرار گرفتند

به گزارش روابط عمومی و امور رسانه‌ای انتشارات مدرسه، «سرقت مصلحانه و چند داستان دیگر» از مجموعه حلقه داستان است. در این مجموعه آثار برگزیده حاصل از برگزاری جلسات «حلقه داستان کوتاه» در انتشارات مدرسه توسط کارشناسان به چاپ رسیده است. سرقت مصلحانه و چند داستان دیگر دارای 7 داستان از نویسندگانی چون احمد اکبرپور، مصطفی خرامان، مهسا لزگی، محمدرضا یوسفی، مهسا ملک مرزبان، عبدالمجید نجفی، علی ناصری، فرد گیبسون، خوان ویلورو و نوشیو موری است.

بنابر این گزارش؛ «حلقه داستان کوتاه» با هدف احیای نوع ادبی داستان کوتاه برای نوجوانان و تشویق نویسندگان به خلق داستان‌های کوتاه در نیمه نخست سال ۹۶ در انتشارات مدرسه شکل گرفته است. دراین حلقه بیش از صد نویسنده کودک و نوجوان عضو هستند که دو نوبت در هر ماه در سالن اجتماعات انتشارات مدرسه دور هم جمع می‌شوند و داستان کوتاهی را که نوشته‌اند در نظر دیگران قرار می دهند. سرقت مصلحانه و چند داستان دیگر جلد سوم از این مجموعه است.

همچنین عنوان رمان «المپیاد شاعران مشروطه» نوشته آذردخت بهرامی با داستان نوجوانانه و روایت برشی از تاریخ در فهرست دریافت جایزه قرار دارد. این رمان داستان دو پسر نوجوان به نام‌های شایگان و مانی است که در کلاس ادبیات به خاطر شیطنت جریمه می‌شوند، درست زمانی که چیزی به امتحان المپیاد ریاضی شایگان نمانده و ....

از دیگر کتاب‌های دریافت جایزه از17 جشنواره کتاب رشد در گروه داستان و رمان می‌توان به کتاب‌های: جلد اول از دروازه مردگان: قبرستان عمودی؛ مؤلف: حمیدرضا شاه آبادی از انتشارات افق، اشباح جنگل سوخته؛ مؤلف: مهدی رجبی از انتشارات فنی ایران نردبان، الف از ایران؛ مؤلف: محمدرضا یوسفی از شرکت انتشارات ویژه نشر، در کنار او فقط تو بوده‌ای؛ مؤلف: فریبا کلهر از دفتر نشر فرهنگ اسلامی، الو آرزو. تألیف امیر صمدی؛ حامد مرادی نیا از انتشارات قدیانی، سیمرغ پدر بزرگ من بود؛ مؤلف: فاطمه سرمشقی از انتشارات فنی ایران نربان ،انجمن یوزهای شریف؛ مؤلف: حمید اباذری از شرکت انتشارات فنی ایران اشاره کرد.

مراسم اختتامیه هفدهمین جشنواره کتاب رشد سه‌شنبه 19 آذر از ساعت 15 الی 17، در مدرسه دارالفنون برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار