نوجوان مشهور فعال محیط زیست بار دیگر سوژه نقاشی خیابانی شد

تهران (پانا) - نقاشی دیواری بزرگی از «گرتا توبرگ» ـ نوجوان مشهور فعال محیط زیست ـ بر روی ساختمانی واقع در مرکز شهر سانفرانسیسکو کشیده می‌شود.

کد مطلب: ۹۶۷۱۲۱
لینک کوتاه کپی شد
نوجوان مشهور فعال محیط زیست بار دیگر سوژه نقاشی خیابانی شد

به گزارش ایسنا از گاردین، «آندرس ایگلسیاس» ـ هنرمند آرژانتینی که آثار هنری خود را با نام مستعار «Cobre» امضا می‌کند ـ‌ مسوولیت خلق این نقاشی دیواری بزرگ در مرکز شهر سانفرانسیسکو را بر عهده دارد.

این هنرمند در رابطه با سوژه نقاشی‌هایش بیان کرد: «تغییرات اقلیمی حقیقت دارد. «گرتا» دختر بی‌نظیری است و می‌داند که چه کاری انجام می‌دهد؛ امیدوارم این نقاشی دیواری بتواند مردم را متوجه این حقیقت کند که باید از کره زمین محافظت کنند.»

این اولین باری نیست که این دختر نوجوان حامی محیط زیست به عنوان سوژه هنر خیابانی انتخاب می‌شود. اوایل سال جاری «جودی توماس» هنرمند بریتانیایی یک نقاشی پانزده متری از «گرتا تونبرگ» را روی ساختمان مقابل کارخانه تنباکو معروفی در بریستول خلق کرد.

«گرتا تونبرگ» نوجوان سوئدی است که این روزها به عنوان یکی از مشهورترین فعالان محیط زیستی جهان شناخته می‌شود. او که اکنون تنها ۱۶ سال دارد به عنوان یکی از نامزدهای صلح نوبل و از رهبران جنبش اعتراضی برای محافظت از زمین برای نسل‌های بعدی شناخته می‌شود. «گرتا تونبرگ» اخیرا در اجلاس تغییرات اقلیمی سازمان ملل رهبران جهان را کسانی قلمداد کرد که «رویاها و کودکی او را دزدیده‌اند.»

او در بخشی از این سخنرانی گفت: «من نباید این بالا باشم. من باید در آن سوی اقیانوس سر مدرسه‌ام باشم. ولی شما اینجا سراغ ما جوانان را برای امید می‌گیرید؟ چه طور جرأت می‌کنید؟ شماها رؤیاها و کودکی من را با حرف‌های پوچ خود دزدیده‌اید. تازه من جز خوش‌اقبال‌ها هستم. مردم دارند زجر می‌کشند. مردم دارند می‌میرند. اکوسیستم‌ها به طور کلی دارند فرو می‌پاشند. ما در آغاز یک انقراض بزرگ هستیم. با این حال شما فقط درباره پول و افسانه‌های رشد اقتصادی بی‌نهایت بحث می‌کنید؟ چه طور جرأت می‌کنید؟»

سخنرانی اخیر «گرتا تونبرگ» بازتاب فراوانی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی داشت تا جایی که «لئوناردو دی‌کاپریو» در ملاقات اخیرش با «گرتا تونبرگ» از او به عنوان رهبر دوران معاصر یاد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار