“زنگ ایثار و شهادت” در دبیرستان پسرانه شاهد دهدشت نواخته شد

یاسوج (پانا) - همزمان با سراسر کشور و با حضور امام جمعه ،فرمانده سپاه کهگیلویه و مدیر آموزش وپرورش دهدشت “زنگ ایثار و شهادت” در دبیرستان پسرانه شاهد دهدشت نواخته شد.

کد مطلب: ۹۶۴۵۹۲
لینک کوتاه کپی شد
“زنگ ایثار و شهادت” در دبیرستان پسرانه شاهد دهدشت نواخته شد

حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی در این آیین ضمن قدردانی از عملکرد آموزش و پرورش در حوزه عترت، نماز و قرآن با اشاره به نقش‌آفرینی قشر دانش‌آموز در دفاع مقدس اظهار داشت: در دورانی که انقلاب اسلامی ایران نوپا بود تمام استکبار و زورگو از صدام حمایت کردند و در جنگی نابرابر سرنوشت جنگ به نفع ملت و مردم ما رقم خورد.

امام جمعه دهدشت تصریح کرد: ایمان بسیجیان، اندیشه الهی، غیرت و استقلال طلبی باعث سرافرازی ما شد و امروز دشمنان وقتی جنگ هشت ساله را مرور می‌کنند متوجه می‌شوند که نمی‌توانند با ایران مقابله کنند.

حسینی افزود: تغییر موضع ترامپ در جریان حمله به پهباد آمریکایی توسط ایران نمونه‌ای از عزت و قدرت ایران بود و امروز در جهان کسی جرأت این کار را ندارد و این افتخاری است که هم سن و سالان شما دانش‌آموزان رقم زدند.

او با اشاره به مخاطرات جنگ روانی و رسانه‌ای دشمن که تلاش می‌کند مردم را نسبت به نظام و آرمان‌های دینی بدبین کند، گفت: جهاد اصغر جنگ فیزیکی است و جهاد اکبر جهاد با شیطان و نفس است تا انسان را از مسیر ولایت و خدا دور کنند و امروز وظیفه شما فرزندان ملت سنگین است چون آینده کشور بر دوش این قشر از جامعه است.

حسینی خطاب به دانش‌آموزان ادامه داد: وظیفه شما درس خواندن و تلاش است، در سطح پایین فکر نکنید و بدانید خیلی از بزرگان امروز کشور در همین مدارس درس خواندند تحول ایجاد کردند و افتخار آفریدند.

او اضافه کرد: اخلاق و معنویت در کنار درس خواندن مهم است که اگر اتفاق نیفتد فاجعه بار خواهد بود و امروز در جهان پیشرفت علمی هست ولی پیشرفت اخلاقی نیست و این خطر جدی است و باید بدانیم جهان امروز غرب جهان درنده و خونخوار است و خطرناک و این بخاطر عدم پیشرفت اخلاقی است.

امام جمعه دهدشت توصیه کرد: دانش‌آموزان حواسشان به دشمن و رسانه‌های دشمن باشد و در دو راهی ندای ولایت و بسیج با شیطان به ندای ولایت و بسیج گوش فرا دهند.

پیش از صحبت های امام جمعه قدرت الله طیب ضمن گرامی داشت هفته بسیج از حضور مسئولان در مدرسه تقدیر کرد و دانش آموزان مدرسه برنامه های متنوعی را اجرا کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار