۱۹ موکب از آذربایجان غربی در پیاده روی اربعین خدمات ارائه می دهند

ارومیه (پانا) - مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات در آذربایجان‌غربی گفت: امسال ۱۹ موکب از استان در پیاده روی اربعین به زائران خدمات ارائه می دهند.

کد مطلب: ۹۵۷۲۱۳
لینک کوتاه کپی شد

سیدحسن حسینی با بیان اینکه سال گذشته ۱۴ موکب از استان در راهیپمایی اربعین حسینی مشغول ارائه خدمات بود که امسال این تعداد به ۱۹ موکب می رسد افزود: تمامی این موکب ها از طریق ستادها و امکانات مردمی دایر می شوند افزود: در هیچ یک از این موکب ها از امکانات دولتی استفاده نشده است.

وی ادامه داد: از این تعداد پنج موکب در مسیر اصلی راهپیمایی، یک موکب در مرز مهران، یک موکب در سامرا، یک موکب در نجف اشرف و مابقی موکب ها نیز در کربلا دایر و خدمات ارائه می کنند.

حسینی با بیان اینکه امسال پیش بینی می شود روزانه در موکب های دایر شده از سوی استان برای ۶۰ هزار زائر در سه وعده غذایی صبحانه، ناهار و شام اطعام می‌دهند و روزانه ۱۲ هزار زائر در موکب‌های این استان اسکان یابند.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات در آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه تمامی خدماتی بهداشتی، خوراکی، تغذیه و درمانی موکب‌های ایرانی و به تبع آن موکب‌های آذربایجان‌غربی در پیاده وری اربعین رایگان است ادامه داد: متاسفانه برخی افراد برای سودجویی اقدام به دریافت هزینه از زائران می کنند در حالی که کلیه خدمات رایگان است.

حسینی با اشاره به اینکه امسال ۶۰۰ خادم در موکب های آذربایجان غربی آماده ارائه خدمات به زائران خواهند بود افزود: فعالیت رسمی موکب ها از ۲۰ مهر ماه آغاز و تا دو روز بعد از اربعین حسینی نیز ادامه دارد.

وی با اشاره به دایر کردن یک موکب ویژه زائران غیرایرانی در مرز بازرگان گفت: امسال یک موکب ویژه در مرز بازرگان برای استقبال و پذیرایی از زائران غیر ایرانی از کشورهای ترکیه، گرجستان و آذربایجان با ظرفیت پذیرایی بیش از دو هزار نفر دایر شده و فعالیت رسمی خود را از ۱۲ مهرماه آغاز می کند.

حسینی یاد آور شد: امسال ۲۷ مهرماه مصادف با روز اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است و شماره حساب‌های ۱۲۲۵۸۱۲۷۱۷۸۵۱ بانک انصار و ۰۱۰۳۰۳۳۵۳۵۰۰ بانک ملی پذیرای کمک‌های مردی به ستاد اربعین است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار